dc.contributor.advisor | Τσελεπίδης, Αναστάσιος | |
dc.contributor.author | Καρακώστα, Μαρίνα | |
dc.date.accessioned | 2017-05-15T07:25:07Z | |
dc.date.available | 2017-05-15T07:25:07Z | |
dc.date.issued | 2016-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9569 | |
dc.description.abstract | Η κλιματική αλλαγή έχει προκαλέσει μεγάλες αλλαγές στο σύνολο του πλανήτη, σε
περιβαλλοντικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Οι αλλαγές αυτές είναι ορατές
και στην Αρκτική, με σημαντικότερη την αύξηση της θερμοκρασίας και την τήξη των
πάγων. Ως αποτέλεσμα αυτού, έχουν δημιουργηθεί νέες θαλάσσιες δίοδοι, τις οποίες
τις τελευταίες δεκαετίες χρησιμοποιούν τα πλοία. Η σημαντικότερη από αυτές τις
διόδους, το Northern Sea Rout (NSR), ίσως είναι ο πιθανό αντικαταστάτης του
παραδοσιακού τρόπου να ταξιδέψει κανείς από την Ευρώπη στην Ασία, δηλαδή μέσω
του Σουέζ, διανύοντας 40% μικρότερη απόσταση. Συγκρίνοντας αυτές τις δύο
επιλογές, βλέπει κανείς ότι το Σουέζ προς το παρόν παρέχει περισσότερες ευκολίες
και χαμηλότερο κόστος στα επιμέρους, όπως είσοδο στο κανάλι και ασφαλιστικά
premiums, ωστόσο η μικρότερη απόσταση και η εξοικονόμηση καυσίμων καθιστά το
NSR εξαιρετικά δελεαστικό. Είναι αναμενόμενο η μεταφορά της ναυτιλιακής
δραστηριότητας σε μια σχεδόν ανέγγιχτη περιοχή, όπως ο Αρκτικός ωκεανός να
επηρεάσει αρνητικά το περιβάλλον και τους κατοίκους, ωστόσο αναμένεται να φέρει
επανάσταση στα δεδομένα των μεταφορών, αλλά και να φέρει πιο κοντά τους
απομονωμένους κατοίκους της Αρκτικής με τον υπόλοιπο κόσμο. Σήμερα, πάντως, η
χρήση του NSR είναι αποδοτικότερο να γίνει εποχιακά, όταν επικρατούν οι
φιλικότερες καιρικές συνθήκες, σε κάθε περίπτωση όμως είναι ανάγκη οι έρευνες για
τη σωστότερη αξιοποίησή του να συνεχιστούν. | el |
dc.format.extent | 93 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Η κοινωνικοοικονομική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα του Northern Sea Route – Σύγκριση με το Σουέζ | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Climate change has caused a variety of changes on the planet as a whole, as far as the
environment, the society and the economy is concerned. These changes can be also
seen in the Arctic, with the form of temperature increase and ice thaw. As a result,
there have been created new sea passages, that the last decades are being used by
ships. The most important of these routes is the Northern Sea route (NSR), and is said
to be the new sea bridge between Europe and Asia, replacing the traditional South
route and the Suez Canal, saving up to 40% distance between the two continents.
Comparing these two routes, it seems that Suez Canal Route offers more and better
facilities, and partial lower costs, such as the entrance fee and the insurance
premiums. However, NSR’s shorter distance and fuel saving cannot be neglected;
hence NSR is a tempting and promising new alternative. It should be predicted that
the transfer of the shipping volume in a virgin ocean, will harm the environment and
affect indigenous peoples, but will also be revolutionary for the shipping and transport
sector in general, and will connect people of the Arctic with the whole world. Today
only the seasonal use of the NSR seems to be the most profitable one in economic and
environmental terms, but more surveys need to be conducted to enhance the existing
knowledge. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Northern Sea Route | el |
dc.subject.keyword | Εξοικονόμηση κόστους | el |
dc.subject.keyword | Βιωσιμότητα | el |
dc.subject.keyword | Κλιματική αλλαγή | el |
dc.subject.keyword | Τήξη των πάγων | el |
dc.subject.keyword | Cost efficiency | el |
dc.subject.keyword | Viability | el |
dc.subject.keyword | Climate change | el |
dc.subject.keyword | Ice thaw | el |