Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαπαδημητρίου, Ευστράτιος
dc.contributor.authorΓιαννάκη, Καλλιόπη
dc.date.accessioned2017-01-27T08:39:11Z
dc.date.available2017-01-27T08:39:11Z
dc.date.issued2016-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9381
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει ως κεντρικό θέμα την ανταγωνιστικότητα που προσφέρει μία επιχειρηματική συστάδα στις εταιρίες που περιλαμβάνει και πώς αυτή βρίσκει έδαφος στη ναυτιλία και στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις κατ’ επέκταση. Το πρώτο μέρος της εργασίας αναφέρεται γενικά στη θεωρία των επιχειρηματικών συστάδων και ξεκινά με τον ευρύτερο και πιο διαδεδομένο ορισμό τους, όπως αυτός αναπτύχθηκε από τον Porter και εν συνεχεία αναφέρονται τα γενικά χαρακτηριστικά των cluster. Στο τέλος του πρώτου μέρους της εργασίας περιγράφεται σε γενικές γραμμές η δομή και η διακυβέρνηση που χαρακτηρίζει ένα cluster. H δομή αναπτύσσεται γύρω από τις πέντε δυνάμεις του Porter ενώ η διακυβέρνηση αναφέρεται στο σύνολο των μηχανισμών που στοχεύουν στο συντονισμό των δραστηριοτήτων των μελών της συστάδας (De Langen, 2003). Το δεύτερο μέρος της εργασίας εστιάζει στα πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι επιχειρηματικές συστάδες, όπως είναι οι οικονομίες συγκέτρωσης. Αυτές οδηγούν σε μία αυξημένη ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και γι αυτό το λόγο, το κεφάλαιο αυτό καταλήγει σε μία περιγραφή στρατηγικών ανταγωνιστικότητας που υιοθετούν οι επιχειρήσεις. Το τρίτο κεφάλαιο περιγράφει τον τρόπο που μπορούμε να μελετήσουμε ένα cluster και ποιες μεταβλητές μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Συγκεκριμένα, η μελέτη πρέπει να στηρίζεται σε τέσσερις βασικούς πυλώνες οι οποίοι είναι τα δίκτυα και οι συνεργασίες, η καινοτομία και η έρευνα και η ανάπτυξη, οι ικανότητες των εργαζομένων και τα οικονομικά αποτελέσματα και να καλύπτει όλες τις οικονομίες συγκέντρωσης που εμφανίζονται στα πλαίσια του cluster. Η μελέτη μπορεί να γίνει και με ποιοτικές αλλά και με ποσοτικές μεταβλητές. Εν συνεχεία, το τέταρτο κεφάλαιο αναφέρεται πιο εξειδικευμένα στις επιδράσεις του cluster και κυρίως στις οικονομικές δηλαδή στις οικονομίες συγκέντρωσης αλλά και στην τοπική και εθνική διάσταση που έχουν αυτές. Αυτό το βιβλιογραφικό μέρος της εργασίας, καταλήγει σε ένα μαθηματικό μοντέλο ανάλυσης της επίδρασης της γεωγραφικής συσπείρωσης, της εργασιακής εξειδίκευσης και της καταλληλότητας των προμηθευτών στην καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων. Το επόμενο μέρος της εργασίας, εξειδικεύεται στον κλάδο της ναυτιλίας και στην ανταγωνιστικότητα αυτού. Εμφανίζει και περιγράφει το εργαλείο μελέτης της ανταγωνιστικότητας ενός cluster το οποίο είναι το διαμάντι του Porter με τις μετέπειτα μεταβολές του. Εν συνεχεία περιγράφεται περιληπτικά το γενικευμένο ευρωπαϊκό cluster και παρουσιάζονται περιληπτικά οι παράγοντες ανταγωνιστικότητας ενός ναυτιλιακού cluster και το επίπεδο βαρύτητάς τους. To τελευταίο μέρος της εργασίας παρουσιάζει case studies ευρωπαικών ναυτιλιακών cluster και τα συγκρίνει με το ελληνικό παράδειγμα της ναυτιλίας μέσω του εργαλείου του διαμαντιού του Porter.el
dc.format.extent115el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΗ ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων που ανήκουν σε clusterel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThis paper focuses on the competitiveness of a business cluster and how it affects the shipping industry. The first part of the paper generally refers to the theory of business clusters and states a basic Porter’s definition of the business cluster. Also, it describes the general characteristics of the cluster. At the end of the first part of this paper, we describe the structure and the governance of a cluster. Specifically, the structure of the cluster refers to the five forces of Porter while the governance refers to all mechanisms of cooperation of the cluster’s members (De Langen, 2003). The second part focuses on the advantages offered by business clusters, such as the economies of scale. These economies lead to an increasing competitiveness of companies. This chapter ends in a catalogue of competitiveness strategies which are adopted by the firms. The third chapter describes the methods of study of a cluster and defines the variables we can use in this study. The main parameters we should study are based on the networks and partnerships, the innovation and research and development, the skills of employees and the financial results which come from the economies of scale. In this place, we should highlight that, in our research, we can use both qualitative and quantitative variables. Subsequently, the fourth chapter refers, more specifically, to the effects of the cluster. These effects are connected to agglomeration economies and they have local and national dimension. All the previous chapters are based on bibliographical research and thay result in a mathematical model of analysis of the influence of a business cluster to innovation and business competitiveness. The next part of the paper, specializes in the shipping industry and the competitiveness of this. Specifically, it shows and it describes the competitiveness using the Porter's diamond as a base of study. After this part, we describe the generalized European cluster and we summarize the competitiveness factors of a maritime cluster. In the end of the paper we present some case studies of European maritime clusters and we compare them with the Greek example of shipping using also the Porter's diamond.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΑνταγωνιστικότηταel
dc.subject.keywordΚαινοτομίαel
dc.subject.keywordΔιαμάντι του Porterel
dc.subject.keywordΝαυτιλιακό clusterel
dc.subject.keywordCompetitivenessel
dc.subject.keywordInnovationel
dc.subject.keywordPorter’s diamondel
dc.subject.keywordMaritime clusterel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»