dc.contributor.advisor | Θεοδωρόπουλος, Σωτήριος | |
dc.contributor.author | Ράπτη, Αγγελική | |
dc.date.accessioned | 2016-09-28T15:43:58Z | |
dc.date.available | 2016-09-28T15:43:58Z | |
dc.date.issued | 2015-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9126 | |
dc.description.abstract | Η ναυτιλιακή βιομηχανία ανέκαθεν χαρακτηριζόταν από υψηλά επίπεδα ανταγωνισμού, γεγονός που της επιτρέπει να εξελίσσεται δυναμικά. Σε αυτή τη βάση, η δημιουργία πλεγμάτων (maritime clusters) θεωρήθηκε εξ’ αρχής ένας τρόπος αντιμετώπισης της δεδομένης κατάστασης, καθώς κύρια χαρακτηριστικά αυτών, όπως η γεωγραφική συγκέντρωση, ενθάρρυναν την ανάπτυξη καινοτομικής δραστηριότητας και, κατά συνέπεια, της ανταγωνιστικότητας, τόσο του cluster όσο και ολόκληρης της περιοχής ή της χώρας που δραστηριοποιείται. Η υιοθέτηση του συγκεκριμένου τρόπου οργάνωσης, δημιούργησε την ανάγκη της θέσπισης πολιτικών και ρυθμιστικών πλαισίων, σε κοινοτικό και εθνικό επίπεδο, με βασικό στόχο την προστασία των κλάδων των ναυτιλιακών πλεγμάτων και την δραστηριότητα του συνόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπό κανόνες που προάγουν την εξέλιξη της ναυτιλίας με ασφάλεια, προστατεύοντας παράλληλα το περιβάλλον. Αδιαμφισβήτητη είναι και η συνεισφορά των ναυτιλιακών clusters στις οικονομίες των χωρών, και κατ’ επέκταση της Ευρώπης, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στις επιμέρους περιπτώσεις των ναυτιλιακών πλεγμάτων της Νορβηγίας και της Ελλάδας. | el |
dc.format.extent | 141 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ναυτιλία | el |
dc.title | Πολιτικές ενίσχυσης του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού πλέγματος : οι περιπτώσεις της Νορβηγίας και της Ελλάδας | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Fierce competition had always been maritime industry’s main characteristic. In fact, this is what allows it to evolve dynamically. On this basis, the creation of maritime clusters was considered as an effective way of dealing with this demanding situation. Some of their vital features, such as the agglomeration, seemed to encourage innovative activity, and consequently competitiveness, straight from the beginning, strengthening the whole cluster and demonstrating a positive influence on the region or the country, in which they belonged. It was imperative that policies and regulatory frameworks be established, in European and national level, after the industry’s trend towards clustering. This kind of policies ultimately aims to the protection of all maritime sectors and all European Union’s operations, through regulations that promote the industry’s safe development and, simultaneously, protect the environment. The contribution of maritime clusters to the national economies, and therefore to the European, is undisputable and it is clearly reflected in the Norwegian and Greek maritime clusters’ case studies, which are discussed in this paper. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Πολιτικές | el |
dc.subject.keyword | Πλέγμα | el |
dc.subject.keyword | Οικονομία | el |
dc.subject.keyword | Ευρώπη | el |
dc.subject.keyword | Shipping | el |
dc.subject.keyword | Policies | el |
dc.subject.keyword | Cluster | el |
dc.subject.keyword | Economy | el |
dc.subject.keyword | Europe | el |