dc.contributor.advisor | Μενδρινού, Μαρία | |
dc.contributor.author | Παπακωνσταντίνου, Μαρία - Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2016-09-26T07:21:53Z | |
dc.date.available | 2016-09-26T07:21:53Z | |
dc.date.issued | 2014-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9117 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσης εργασίας είναι η παρουσίαση των πολιτικών και των πρακτικών που ακολουθούνται για την διαχείριση των μεταναστευτικών ροών ασυνόδευτων ανηλίκων – υπηκόων τρίτων χώρων από την Ελληνική Πολιτεία. Τα προβλήματα και οι προκλήσεις που παρουσιάζονται υπό το πρίσμα των Οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και ως προς την κοινή μεταχείριση υπηκόων τρίτων χώρων από όλα τα κράτη μέλη της.
ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΣ: Πρόκειται για μελέτη που εντασσεται στο πεδιο της αναλυσης δημοσιων πολιτικων και είναι βασισμένη σε δεδομένα που συλλέχθηκαν από την Υπηρεσία Πρώτης Υποδοχής του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη (Τμήμα Διαχείρισης Ασυνόδευτων Ανηλίκων), το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ), την Υπηρεσία Διαχείρισης Αιτημάτων Στέγασης Αιτούντων Άσυλο και Ασυνόδευτων Ανηλίκων, φορέα του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Πρόνοιας, καθώς και της Διεύθυνσης Δίωξης Παράνομης Μετανάστευσης του Κλάδου Αλλοδαπών και Προστασίας Συνόρων της Ελληνικής Αστυνομίας.
Η έρευνα περιλαμβάνει τα κείμενα καθώς και τις οδηγίες που έχει εκδώσει η Ευρωπαϊκή επιτροπή σχετικά με τους ασυνόδευτους ανήλικους.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Από τη συγκριτική εξέταση των στατιστικών δεδομένων των δυο Υπηρεσιών (Ελληνικής Αστυνομίας και ΕΚΚΑ) προκύπτει ότι παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται μερικώς μόνο επιτυγχάνεται η κάλυψη των αναγκών που συνδέονται με τους ασυνόδευτους ανηλίκους που φτάνουν στην Ελλάδα. Ειδικότερα το 70% των ασυνόδευτων ανηλίκων που καταφθάνουν στην χώρα μας δεν τυγχάνει προσβασιμότητας υπηρεσιών που ορίζονται από την ευρωπαϊκή και την εθνική νομοθεσία για την προστασία των ασυνόδευτων ανηλίκων μέχρι την ενηλικίωση τους.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η νομική βάση και η τεχνογνωσία για την διαχείριση των μεταναστευτικών ροών υφίσταται χάρη στα προγράμματα δράσης και τις οδηγίες που έχει διατυπώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η έλλειψη όμως χρηματοδότησης λειτουργεί ως τροχοπέδη για τη διαχείριση των ασυνόδευτων ανηλίκων καθώς δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές και το προσωπικό ώστε να αντιμετωπισθούν οι απορρέουσες ανάγκες και να προστατευθούν τα χιλιάδες παιδιά που καταφθάνουν ετησίως στη χώρα μας. | el |
dc.format.extent | 132 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Μετανάστευση -- Ευρώπη | el |
dc.subject | Ευρωπαϊκή Ένωση -- Κοινωνική πολιτική | el |
dc.title | Ασυνόδευτοι ανήλικοι. Πολιτικές διαχείρισης των μεταναστευτικών ροών ασυνόδευτων ανηλίκων στο πλαίσιο της Κοινής Μεταναστευτικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης : η περίπτωση της Ελλάδας | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Purpose: This paper aims to present the policies and practices developed for the management of migration flows regarding the unaccompanied minors - third country nationals by the Greek State. The problems and challenges presented in the light of the Directives of the European Union (EU) and its common treatment for third country nationals from all MemberStates.
MATERIAL AND METHODS: This study belongs to the policy analysis ones and is based on data collected from the First Reception Service of the Ministry of Public Order and Citizen Protection (QA Unaccompanied Minors), the National Centre for Social Solidarity (NCSS), the Management Service Request Housing Asylum Seekers and Unaccompanied minors, an entity of the Ministry of Labour Social Security and Welfare and the Directorate Enforcement Illegal Immigration Branch and Border Protection of the Greek Police. The research includes the policy texts and the policy directions issued by the European Committee for the unaccompanied minors.
RESULTS: From the comparison of the statistics of the two Services (Greek Police and NCSS) it appears that despite efforts the results only partially meet the needs concerning the unaccompanied minors arriving in Greece. In particular, only does 30% of the unaccompanied minors that arrive in Greece enjoy access to the services designed by the European and national policy for the protection of unaccompanied minors until their adulthood.
CONCLUSIONS: The legal basis and the expertise for the management of migration flows is defined by the action plans and the directions set by
the the European Commission. However, the lack of funding, the inadequacy of infrastructure and the sortage of personnel hamper the management of unaccompanied minors since it is difficult for Greece to cope with the needs for the protection of the thousands of children who arrive annually in our country. | el |
dc.contributor.master | Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Σπουδές | el |
dc.subject.keyword | Ασυνόδευτος ανήλικος | el |
dc.subject.keyword | Μεταναστευτική πολιτική | el |
dc.subject.keyword | Unaccompanied minor | el |
dc.subject.keyword | Immigration policy | el |
dc.subject.keyword | Reception, management | el |