dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Μπουλμάνου, Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2016-07-22T07:38:58Z | |
dc.date.available | 2016-07-22T07:38:58Z | |
dc.date.issued | 2015-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8992 | |
dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνίας (ΤΠΕ) έχει επηρεάσει σημαντικά την σχολική εκπαίδευση προσφέροντας σημαντικές δυνατότητες για την παροχή στους μαθητές αποτελεσματικών μαθησιακών εμπειριών. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Επιστήμη των Μηχανικών και τα Μαθηματικά, συνδυασμός πιο γνωστός από το αγγλικό ακρωνύμιο STEM. Οι εφαρμογές αυτές των ΤΠΕ προσφέρουν ευκαιρίες για την προσαρμογή των δραστηριοτήτων που εξελίσσονται στην τάξη στις πρακτικές των STEM στον πραγματικό κόσμο, ενώ οι μαθητές εμπλέκονται σε έρευνες που πραγματοποιούνται σε κανονικές-ρεαλιστικές συνθήκες και προωθείται η μαθητοκεντρική μάθηση ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται το ενδιαφέρον για μια STEM καριέρα.
Παρά το γεγονός ότι η χρήση των καινοτόμων τεχνολογικών επιτευγμάτων ωφελεί την εκπαιδευτική διαδικασία και κάνει αποτελεσματικότερη τη μάθηση, ωστόσο παρουσιάζονται μερικές προκλήσεις και περιορισμοί. Ο εκπαιδευτικός καλείται να αξιολογήσει το εκάστοτε εργαλείο που πρόκειται να χρησιμοποιήσει και να διαλέξει εκείνο το οποίο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του αναλυτικού προγράμματος, στις ανάγκες των μαθητών του καθώς και στις προγραμματισμένες διδακτικές στρατηγικές που έχει θέσει. Μολονότι υπάρχει πληθώρα ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων διαθέσιμων στο Διαδικτύο, ωστόσο η ανεύρεση του κατάλληλου παραμένει μια δύσκολη διαδικασία. Η έλλειψη μιας κοινής και ικανής μεθόδου χαρακτηρισμού των ψηφιακών εργαλείων δυσκολεύει την αναζήτηση τους.
Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική εργασία υιοθετεί μια κοινή μέθοδο χαρακτηρισμού ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων (Educational Tools Metadata Model) που εφαρμόζεται στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού έργου με τίτλο “Inspiring Science Education” το οποίο παρέχει μια ψηφιακή βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών εργαλείων για την διδασκαλία των επιστημών. Σκοπός της εργασίας είναι η επιλογή ενός επαρκούς συνόλου ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων και ο χαρακτηρισμός τους με εκπαιδευτικά μεταδεδομένα ώστε να μπορούν να επιλεγούν από εκπαιδευτικούς προς χρήση για τις εκπαιδευτικές τους δραστηριότητες
Αναλυτικότερα, αναζητήθηκαν ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία για τη σχολική εκπαίδευση των οποίων η θεματολογία σχετίζεται με τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Επιστήμη των Μηχανικών και τα Μαθηματικά (STEM) και η χρήση τους προάγει την αποκαλυπτική μάθηση. Μία ακόμα προϋπόθεση για να ενταχθούν οι εφαρμογές στο δείγμα ήταν να παρέχεται η χρήση τους δωρεάν μέσω διαδικτύου χωρίς να απαιτείται ο χρήστης τους
να κατεβάζει κάποιου είδους λογισμικό στην συσκευή του ώστε να διευκολύνεται ακόμα περισσότερο η χρήση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Στη συνέχεια οι εφαρμογές αυτές, 195 στο σύνολο, χαρακτηρίστηκαν με μεταδεδομένα σύμφωνα με το ISE Μοντέλο Εκπαιδευτικών Μεταδεδομένων. Κατόπιν, έγινε ανάλυση των μεταδεδομένων με βάση την εντροπία πληροφορίας με σκοπό την διερεύνηση της αποτελεσματικότητας του χαρακτηρισμού. | el |
dc.format.extent | 85 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Εκπαιδευτική τεχνολογία | el |
dc.subject | Ηλεκτρονική μάθηση | el |
dc.title | Χαρακτηρισμός εκπαιδευτικών εργαλείων με εκπαιδευτικά μεταδεδομένα | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακά Συστήματα και Υπηρεσίες | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικά μεταδεδομένα | el |