Στρατηγική & τεχνικές ψηφιακού μάρκετινγκ αύξησης μεριδίου online αγορών : ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα
Strategy & techniques of digital marketing for increasing the share of online shopping : Greek electronic shops
Master Thesis
Συγγραφέας
Μητσόπουλος, Νίκος
Ημερομηνία
2015-07Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ηλεκτρονικό εμπόριο ; e-CommerceΛέξεις κλειδιά
Ηλεκτρονικά καταστήματα ; Ψηφιακό μάρκετινγκ ; Τεχνικές διαδικτυακής προώθησης ; Προσέλκυση καταναλωτών ; Ανάλυση ; Αξιολόγηση ; e-Shop ; Digital marketing ; Digital consumer attraction ; Conversion rate ; Analyzing ; ReportingΠερίληψη
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η παρουσίαση και η ανάλυση της στρατηγικής και των τεχνικών Διαδικτυακού Μάρκετινγκ, μέσω των οποίων, ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, δηλαδή διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα, μπορούν να αυξήσουν τα μερίδια τους στις Online αγορές. Σκοπός της εργασίας αυτής, είναι να αποτελέσει έναν οδηγό για τη στρατηγική που πρέπει να διαμορφώνουν οι υπεύθυνοι των ηλεκτρονικών καταστημάτων, προκειμένου να είναι κερδοφόρα και να παραμένουν ανταγωνιστικά στον ιδιαίτερα απαιτητικό χώρο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
Εισαγωγικά, στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας παρουσιάζεται το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και γίνεται ιδιαίτερη αναφορά για την Ελλάδα. Το κύριο μέρος, δηλαδή το δεύτερο κεφάλαιο, στο οποίο αναλύονται η στρατηγική και οι τεχνικές χωρίζεται σε τέσσερα μέρη, προκειμένου να καλυφθούν όλοι οι απαραίτητοι παράγοντες για την επιτυχία ενός eshop. Το 1ο μέρος αφορά την κατασκευή και το σχεδιασμό του ηλεκτρονικού καταστήματος, eshop. Ο τρόπος και η μορφή της εικαστικής προσέγγισης του eshop αποτελεί ίσως το βασικότερο παράγοντας επιτυχίας της επιχείρησης, έναντι και των υπολοίπων ανταγωνιστών. Στη συνέχεια παρουσιάζονται και αναλύονται οι τεχνικές και τα εργαλεία, μέσω των οποίων εξασφαλίζεται η προσέλκυσης επισκεπτών - καταναλωτών στο ηλεκτρονικό κατάστημα καθώς και η ενίσχυση του Brand Awareness. To SEO αποτελεί τη σημαντικότερη πηγή προσέλκυσης στοχευμένων καταναλωτών, με μεγάλες πιθανότητες να ολοκληρώσουν τις online αγορές. Εάν συνυπολογιστεί σε αυτό ότι πρόκειται για ενέργεια δωρεάν επικοινωνίας τότε η σπουδαιότητά του αυξάνεται. Βέβαια αποτελεί μια πολύπλοκη διαδικασία, της οποίας τα αποτελέσματα δεν αποτυπώνονται άμεσα. Οι υπόλοιπες τεχνικές αφορούν ενέργειες πληρωμένης διαφήμισης και οι κυριότερες εξ’ αυτών είναι: Google Search, GDN, Facebook Ads, Display, YouTube.
Στο 3ο μέρος αναλύονται οι τεχνικές μέσω των οποίων, διαχειρίζονται οι
επισκέπτες – καταναλωτές του eshop, προκειμένου να ολοκληρώνουν τις ηλεκτρονικές αγορές και να μην εγκαταλείπουν. Παράλληλα παρουσιάζονται μέθοδοι διαχείρισης των υπαρχόντων πελατών προκειμένου να μετατραπούν σε «loyal customers». Οι τεχνικές αυτές είναι: Social Media Management, email Marketing, Remarketing καθώς και η διαχείριση του ίδιου του eshop, λαμβάνοντας υπόψη τους αγοραστικούς παράγοντες που επηρεάζουν τους καταναλωτές. Στόχος δεν είναι μόνο η επίτευξη μιας στιγμιαίας αγοράς από έναν καταναλωτή αλλά η επαναληψιμότητά της.
Τέλος, παρουσιάζονται τα εργαλεία – πλατφόρμες, μέσω των οποίων προσφέρεται η δυνατότητα να καταγράφονται, αξιολογούνται και βελτιώνονται όλες οι ενέργειες τόσο για την προσέλκυση επισκεπτών όσο και για την αποτελεσματική διαχείρισή τους. Η διαδικασία αυτή είναι απαραίτητη γιατί μόνο όταν υπάρχει διαρκή αξιολόγηση και βελτιστοποίηση, θα επιτυγχάνεται η μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της στρατηγικής Ψηφιακού Μάρκετινγκ. Τα κυριότερα αυτά εργαλεία είναι τα εξής: Google Analytics, UX, Social Bakers, Google Trends, SEO MOZ.
Στο τελευταίο μέρος της διπλωματικής εργασίας, αναλύεται το παράδειγμα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, του «toFarmakeiomou.gr» και η στρατηγική Ψηφιακού Μάρκετινγκ που έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει μέχρι σήμερα. Το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα συγκαταλέγεται στον κλάδο του, δηλαδή το Φαρμακευτικό, στα κορυφαία τρία καταστήματα, με τζίρο εκατομμυρίων ευρώ.
Οι επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται και με ηλεκτρονικά καταστήματα, θα πρέπει να προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες των ηλεκτρονικών αγορών καθώς ο τζίρος στο συγκεκριμένο τομέα, αυξάνεται με αλματώδης ρυθμούς, με αποτέλεσμα να αλλάζουν και οι καταναλωτικές συνήθειες καθώς και οι απαιτήσεις στις online συναλλαγές.