Εμφάνιση απλής εγγραφής

Συγκρούσεις, ικανοποίηση και απόδοση του νοσηλευτικού προσωπικού : μελέτη περίπτωσης σε ιδιωτική κλινική των Αθηνών

dc.contributor.advisorΧατζηδήμα, Σταματίνα
dc.contributor.authorΛαμπροπούλου, Άννα
dc.date.accessioned2016-07-12T06:59:57Z
dc.date.available2016-07-12T06:59:57Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8938
dc.description.abstractΗ παρούσα ερευνητική εργασία έχει σκοπό να μελετήσει τις έννοιες των συγκρούσεων, της εργασιακής ικανοποίησης και της απόδοσης των εργαζομένων. Επίσης, σκοπεύει στη διερεύνηση του βαθμού εμπλοκής σε συγκρούσεις, των αιτιών και των επιπτώσεων που αυτές έχουν, καθώς και τις τεχνικές αντιμετώπισής τους από το νοσηλευτικό προσωπικό μιας ιδιωτικής κλινικής, της Βιοκλινικής Αθηνών. Επιπλέον, σκοπεύει να διερευνήσει το βαθμό εργασιακής ικανοποίησης και τους τομείς της εργασίας που προσφέρουν μεγαλύτερη ικανοποίηση. Τέλος, για όλες τις παραπάνω παραμέτρους, θα ελεγχθεί η συσχέτισή τους με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του νοσηλευτικού προσωπικού. Με βάση το θετικισμό και την παραγωγική προσέγγιση, επιλέχθηκε η εκπόνηση συμπερασματικής έρευνας, μελέτης περίπτωσης, για την οποία χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος. Η έρευνα διεξήχθη μέσω ερωτηματολογίων που διανεμηθήκαν, σε έντυπη μορφή, στο νοσηλευτικό προσωπικό της Βιοκλινικής Αθηνών. Ο δειγματικός πληθυσμός της έρευνας ταυτίζεται με τον πραγματικό, αφού το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε σε όλο το νοσηλευτικό προσωπικό της κλινικής. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε δημιουργήθηκε από την ερευνήτρια, βασίστηκε στη διεθνή βιβλιογραφία και ο συντελεστής αξιοπιστίας του ήταν Cronbach’s a=0,797. Συνολικά διανεμήθηκαν 110 ερωτηματολόγια, από τα οποία επεστράφησαν συμπληρωμένα 97, τα οποία στο σύνολό τους κρίθηκαν έγκυρα και αξιοποιήσιμα και η επεξεργασία έγινε μέσω του στατιστικού πακέτου IBM SPSS Statistics 20. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι το σύνολο σχεδόν του νοσηλευτικού προσωπικού έχει εμπλακεί σε συγκρούσεις, οι οποίες συνήθως έχουν τη μορφή φραστικών επιθέσεων και εκτυλίσσονται μεταξύ των νοσηλευτών. Οι κυριότερες αιτίες συγκρούσεων είναι η προσωπικότητα του ατόμου, το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης και οι μη ικανοποιητικές αποδοχές για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, ενώ οι σημαντικότερες επιπτώσεις των συγκρούσεων είναι η σπατάλη ενέργειας, η κακή επικοινωνία μεταξύ των ατόμων-ομάδων και η πόλωση μεταξύ των ατόμων-ομάδων. Οι τεχνικές που χρησιμοποιεί το νοσηλευτικό προσωπικό για να αντιμετωπίσει τις συγκρούσεις είναι κυρίως ο συμβιβασμός και η υποχώρηση και κατά δεύτερο λόγο η συνεργασία. Τα δημογραφικά χαρακτηριστικά με κανένα τρόπο δεν επηρεάζουν το βαθμό εμπλοκής των νοσηλευτών σε συγκρούσεις, αλλά σχετίζονται με τις αιτίες, τις επιπτώσεις και τις τεχνικές αντιμετώπισής τους. Η εργασιακή ικανοποίηση κυμαίνεται σε αρκετά υψηλά επίπεδα μεταξύ των νοσηλευτών και αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι θεωρούν την εργασία τους πολύ ενδιαφέρουσα, δεν την επηρεάζουν οι οικογενειακές τους υποχρεώσεις και νιώθουν επιτυχημένοι σ’ αυτό που κάνουν. Οι τομείς της εργασίας οι οποίοι προσφέρουν μεγάλη εργασιακή ικανοποίηση είναι κυρίως οι σχέσεις με τους ασθενείς, η ίαση των ασθενών και γενικότερα οι σχέσεις με τους συναδέλφους, ενώ τα δημογραφικά χαρακτηριστικά σχετίζονται τόσο με αυτούς τους τομείς όσο και με το βαθμό εργασιακής ικανοποίησης του νοσηλευτικού προσωπικού. Το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί σήμερα το πολυτιμότερο κεφάλαιο για τους οργανισμούς και ιδιαίτερα το δυναμικό που διαθέτει υψηλό βαθμό εργασιακής ικανοποίησης δεν εμπλέκεται σε μη λειτουργικές συγκρούσεις και κατά συνέπεια είναι πιο αποδοτικό. Είναι αυτοί οι εργαζόμενοι, οι οποίοι μέσα από τη βελτίωση της δικής τους απόδοσης, συντελούν στη βελτίωση της απόδοσης του οργανισμού. Ο υψηλός βαθμός, λοιπόν, της εργασιακής ικανοποίησης και των εποικοδομητικών αποτελούν επιθυμητό χαρακτηριστικό των εργαζομένων. Είναι λοιπόν προς το συμφέρον του οργανισμού να ασκεί εκείνες τι πολιτικές, ώστε να έχει στις τάξεις του εργαζόμενους με υψηλά επίπεδα εργασιακής ικανοποίησης, που συμμετέχουν σε λειτουργικές συγκρούσεις, αφού, όπως προαναφέρθηκε, βελτιώνουν τόσο την απόδοση των ίδιων των εργαζομένων όσο και του οργανισμού συνολικότερα.el
dc.format.extent230el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΝοσηλευτέςel
dc.titleΣυγκρούσεις, ικανοποίηση και απόδοση του νοσηλευτικού προσωπικού : μελέτη περίπτωσης σε ιδιωτική κλινική των Αθηνώνel
dc.title.alternativeConflicts, job satisfaction and job performance of nursing staff : a case study of an Athens’ private clinicel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe aim of this study is to present the meaning of conflicts, job satisfaction and the employees’ performance. It also aims to examine the degree of participation in conflicts, the causes and the consequences of them, as well as the techniques used to deal with them. Additionally, it aims to examine the degree of job satisfaction and the work sectors that offer more satisfaction to the nursing stuff of a private clinic, Bioclinic. Finally, the relation of all the above mentioned parameters with the demographic characteristics of the nursing stuff will be examined. Based on both positivism and productive approach, the drawing of a conclusive research was selected, for which we used the quantitative method. The research was conducted by using questionnaires that were distributed written in paper to the nursing stuff of Bioclinic. The sample of the research is the same with the population, as the questionnaire was distributed to the whole nursing stuff of the clinic. The questionnaire that was used, was created by the researcher based on international bibliography and the reliability coefficient was Cronbach’s a=0,797. In total, 110 questionnaires were distributed, out of which 97 were returned completed and were found valid and exploitable and they were elaborated through the statistical pack IBM SPSS Statistics 20. The results show that almost the whole of the nursing stuff has been involved in conflicts, which were usually in the form of verbal attacks and took place between the nurses. The main reasons of the conflicts are people’s personality, the work burnout syndrome and the not-satisfactory salaries for services, while the more important consequences are the waste of energy, bad communication between people-groups and the polarization between people-groups. The techniques that the nursing stuff uses to face the conflicts are mainly compromise and retreat and it is less likely to use cooperation. Under no circumstances, the demographic characteristics affect the number of conflicts that the nursing stuff is involved, but are related with the causes, the consequences and the techniques to deal with them. Job satisfaction ranges in pretty high levels between nurses and this happens mainly because they think that their job is very interesting, it is not affected by their family liabilities and they feel successful at what they do. The job sectors that offer job satisfaction are mainly the relations with patients, the recovery of patients and generally, the relations with the colleagues, while the demographic characteristics are related not only with the sectors mentioned but also with the degree of work satisfaction of the nursing stuff. Human resources is today the most valuable asset for organizations. Especially, people who have high degree of job satisfaction, is not involved in non-functional conflicts and as a result they are more productive. The increase of job performance helps to improve the productivity of the whole organization. So a high degree of job satisfaction and constructive conflicts is a wanted attribute for employees. So it is for the benefit of the organization to exercise such policies, to have employees with high levels of job satisfaction and involvement in constructive conflicts since they increase productivity of the employees and the organization as mentioned above.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordΝοσηλευτικό προσωπικόel
dc.subject.keywordΣυγκρούσειςel
dc.subject.keywordΕργασιακή ικανοποίησηel
dc.subject.keywordΑπόδοση εργαζομένωνel
dc.subject.keywordΠαρακίνηση εργαζομένωνel
dc.subject.keywordConflictel
dc.subject.keywordJob satisfactionel
dc.subject.keywordEmployee performanceel
dc.subject.keywordJob performanceel
dc.subject.keywordEmployee motivationel
dc.subject.keywordJob motivationel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»