dc.contributor.advisor | Μερίκας, Ανδρέας | |
dc.contributor.author | Ζώρας, Κωνσταντίνος | |
dc.date.accessioned | 2016-06-06T11:08:40Z | |
dc.date.available | 2016-06-06T11:08:40Z | |
dc.date.issued | 2015-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8794 | |
dc.description.abstract | Η ναυτιλία, αποτελεί πιθανότατα την πιο εκτεταμένη και διεθνοποιημένη
βιομηχανία, καθώς η φύση της επιτρέπει ή απαιτεί την ανάμειξη και συμμετοχή ενός
ευρύτατου φάσματος νοοτροπίας, κουλτούρας και πρακτικών. Σήμερα, περισσότερο από
το 90% του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται μέσω θαλάσσης, ενώ η παγκόσμια
ποντοπόρος ναυτιλία διαγράφει εξέχουσα πορεία τις τελευταίες δεκαετίες (OECD, 2013).
Είναι προφανής η σημασία του ναυτιλιακού κλάδου και κατ’ επέκταση η χρηματοδότηση
του, το οποίο αποτελεί θέμα υψίστης σημασίας. Μια εναλλακτική μορφή
χρηματοδότησης, που κάνει όλο και πιο συχνά την εμφάνισή του και στην ναυτιλία είναι
μέσω εταιρειών ειδικού σκοπού (Special Purpose Acquisition Companies - SPACs).
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως τα SPACs είναι εταιρείες οι οποίες δεν κατέχουν
κανένα περιουσιακό στοιχείο, θεωρούνται «κενές εταιρείες» (shell companies) και πιο
συγκεκριμένα κενές εταιρείες κεφαλαίου (cash shell companies).
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη και ανάλυση της χρηματοδότησης
του ναυτιλιακού κλάδου μέσω των εταιρειών ειδικού σκοπού (SPAC). Η εργασία αυτή
θα προσπαθήσει να διερευνήσει πως μπορεί να εφαρμοστεί αυτή η εναλλακτική μορφή
χρηματοδότησης στην ναυτιλιακή επιχείρηση και κατά πόσο και με ποιον τρόπο αυτή θα
καταστεί αποδοτική για την οικονομική της ευημερία. Όσον αφορά την εμπειρική
ανάλυση του θέματος, θα γίνει αναλυτική περιγραφή και κριτική διερεύνηση του
θέματος, μέσα από μελέτη περιπτώσεων ναυτιλιακών εταιρειών, οι οποίες
χρηματοδοτήθηκαν μέσω εταιρειών ειδικού σκοπού (SPAC). | el |
dc.format.extent | 80 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ναυτιλία | el |
dc.title | Special Purpose Acquisition Companies (SPACs) στην ναυτιλία | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Shipping is probably the most extensive and internationalized industry, as its
nature allows or requires the involvement and participation of a wide range of attitudes,
cultures and practices. Today, more than 90% of world trade is transported by sea, while
the global ocean-going shipping has a prominent trend in recent decades (OECD, 2013).
It is evident the importance of the maritime sector and therefore its financing, which is
also a matter of great importance. An alternative form of financing which makes making
more often its appearance, is through Special Purpose Acquisition Companies - SPAC. It
is significant that a Special Purpose Acquisition Company is a company that does not
own any asset, so is considered to be an "empty company” (shell companies) and more
specifically these are companies with no capital funds (cash shell companies).
The objective of this paper is the study and analysis of the funding of the shipping
industry through a special purpose acquisition company (SPAC). This paper will attempt
to explore how to implement this alternative form of financing to a shipping company
and whether and how it would be profitable for its economic prosperity. As for the
empirical analysis of the issue, it will be a detailed description and critical investigation
of the matter, through case studies of shipping companies, which were funded through
special purpose acquisition companies (SPAC). | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλιακή χρηματοδότηση | el |
dc.subject.keyword | Εταιρείες Ειδικού Σκοπού | el |
dc.subject.keyword | Shipping finance | el |
dc.subject.keyword | Special Purpose Acquisition Companies (SPACs) | el |