dc.contributor.advisor | Σαμιώτης, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Ζέρβας, Χρήστος | |
dc.date.accessioned | 2016-06-06T08:07:15Z | |
dc.date.available | 2016-06-06T08:07:15Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8788 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά την παρουσίαση των κυριότερων διεθνών κυβερνητικών και μη οργανισμών και τη μελέτη του θεσμικού ρόλου που κατέχουν στη σύγχρονη ναυτιλία. Σκοπός της εργασίας είναι να καταγραφούν οι υφιστάμενοι διεθνείς, κυβερνητικοί και μη, οργανισμοί, οι οποίοι σχετίζονται είτε άμεσα είτε έμμεσα με τις θαλάσσιες μεταφορές, ενώ επιπρόσθετα θα γίνει προσπάθεια να αναλυθεί και να εκτιμηθεί τόσο ο θεσμικός τους ρόλος όσο και οι επιπτώσεις που συνεπάγονται στην ναυτιλία.
Όπως αναδεικνύει η παρούσα ανάλυση, ο ρόλος των κυριότερων διεθνών κυβερνητικών και μη οργανισμών στη σύγχρονη ναυτιλία είναι καθοριστικός, με τους υφιστάμενους διεθνείς οργανισμούς να επιδρούν στο θεσμικό και στο οικονομικό περιβάλλον της σύγχρονης ναυτιλίας σε βαθμό ικανοποιητικό. Οι σημαντικότερες επιπτώσεις που συνεπάγονται από την επίδραση αυτή αφορούν τη ναυτική ασφάλεια, τη ναυσιπλοΐα, τα φορτία, τις μεταφορές, τις τεχνολογίες, την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, καθώς και ένα πλήθος νομικών ζητημάτων για την παγκόσμια ναυτική βιομηχανία, τις κρατικές επιχορηγήσεις για τα ναυπηγεία, τη χρηματοδότηση, τις οικονομικές ενισχύσεις των πλοιοκτητών, την αξιολόγηση της οικονομίας των ωκεανών κ.α
Οι προκλήσεις για το μέλλον του κλάδου αφορούν τη θαλάσσια ασφάλεια και την αποτελεσματική εφαρμογή των κανονιστικών πλαισίων, την περίπτωση των συμφερόντων της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, το πρόβλημα της πειρατείας, την αστάθεια και την αβεβαιότητα στην ναυτιλιακή αγορά λόγω της κρίσης, την εμβάθυνση πολιτικής περί κρατικών ενισχύσεων στις θαλάσσιες μεταφορές της Ε.Ε, τη ναυτική απασχόληση, και φυσικά το θαλάσσιο περιβάλλον, τις ατμοσφαιρικές εκπομπές των πλοίων και την εστίαση στα ορυκτά καύσιμα ως βασική πηγή ενέργειας των θαλάσσιων μεταφορών. | el |
dc.format.extent | 142 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ναυτιλία | el |
dc.title | Οι διεθνείς κυβερνητικοί και μη κυβερνητικοί οργανισμοί και ο θεσμικός τους ρόλος στη σύγχρονη ναυτιλία | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This thesis deals with the presentation of the major international governmental and non- governmental organisms and the study of the institutional role they hold in modern shipping. The aim of this thesis is to identify the existing international governmental and non governmental organisms that are related either directly or indirectly with maritime transport, while additionally an attempt will be made so as to analyse and assess both the institutional role and the impact entailed in shipping.
As the analysis shows, the role of the major international governmental and non governmental organizations in modern shipping is crucial, with existing international organizations influencing the institutional and economic environment of modern shipping to a satisfactory extent. The most important effects refer to maritime safety, navigation, loads, transportation, technologies, protection of the marine environment, and a host of legal issues for the global maritime industry, like state aid for the yards, financial aid for shipowners, as well as the assessment of the economy of the oceans.
The challenges for the future of the sector refer to the maritime safety and the efficient implementation of regulatory frameworks, the interests of European shipping, the problem of piracy, the instability and uncertainty in the shipping market due to the crisis, as well as the deepening policy on state aid in maritime transport, maritime employment, and of course the marine environment, the atmospheric emissions from ships and focus on fossil fuels as the main source of energy. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός | el |
dc.subject.keyword | Διεθνείς κυβερνητικοί οργανισμοί | el |
dc.subject.keyword | Ιδιωτικοί μη κυβερνητικοί οργανισμοί | el |
dc.subject.keyword | Shipping | el |
dc.subject.keyword | International maritime organization | el |
dc.subject.keyword | International governmental organisations | el |
dc.subject.keyword | Private non-governmental organizations | el |