Access pricing model
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
ΤιμολόγησηΛέξεις κλειδιά
ΤηλεπικοινωνίεςΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να παρουσιάσει και να αναλύσει έννοιες που αφορούν στο σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον. Ειδικότερα, η μελέτη αυτή επικεντρώνεται στη δεσπόζουσα θέση που κατέχει μια εταιρεία στην αγορά και σε περιπτώσεις που γίνεται κατάχρηση αυτής, με αποτέλεσμα τη συμπίεση του περιθωρίου τιμών. Επιπλέον, γίνεται αναφορά σε παραδείγματα τέτοιων περιπτώσεων τα οποία είχαν ως συνέπεια δικαστικές διαμάχες, ακόμα και κυβερνητικές παρεμβάσεις μέσω νομοθεσιών. Χαρακτηριστικά αναφέρεται η περίπτωση διαμάχης μεταξύ δύο ελληνικών εταιρειών τηλεπικοινωνιών για την τιμολογιακή πολιτική της Δεσπόζουσας Εταιρείας για την είσοδο Νέων Εταιρειών στην αγορά και ο ρόλος της Ανεξάρτητης Αρχής «Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων- ΕΕΤΤ», η οποία είναι υπεύθυνη για τη ρύθμιση, τον έλεγχο και την εποπτεία της αγοράς τηλεπικοινωνιών.
Εν συνεχεία, παρουσιάζονται γνωστές μέθοδοι τιμολόγησης των εταιρειών για την είσοδο τους σε συγκεκριμένες μορφές αγοράς, οι οποίες ήταν προηγουμένως μονοπωλιακές. Μια από τις παραπάνω μεθόδους είναι ο τύπος ECPR (“Efficient Component Pricing Rule”) των Baumol-Willig, στον οποίο εστιάζει η παρούσα μελέτη. Καθώς οι μέθοδοι τιμολόγησης δεν είναι πάντα ξεκάθαρες ή εφαρμόσιμες σε όλες τις περιπτώσεις εισόδου νέων εταιρειών στην αγορά, οι συγγραφείς της παρούσας διπλωματικής εργασίας επιχειρούν να προτείνουν ένα νέο τύπο τιμολόγησης. Ο τύπος αυτός συγκρίνεται με τον τύπο ECPR, αναφέρονται οι διαφορές που προκύπτουν και παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα αυτού, καθώς προσεγγίζει καλύτερα τις συνθήκες πλήρους ανταγωνισμού με συνέπεια την αύξηση της κοινωνικής ευημερίας.