dc.contributor.advisor | Πατσίκας, Στυλιανός | |
dc.contributor.author | Τσουτσάνη, Δήμητρα | |
dc.date.accessioned | 2016-02-18T12:00:40Z | |
dc.date.available | 2016-02-18T12:00:40Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8478 | |
dc.description.abstract | Η ποιότητα αναγνωρίζεται διεθνώς σαν ένας δυναμικός παράγοντας για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων και των οργανισμών.
Η ανάγκη ποιοτικού ελέγχου προέκυψε για πρώτη φορά στη βιομηχανική γραμμή παραγωγής, τη δεκαετία του 1930. Ο όρος ποιότητα, με την έννοια της καλύτερης διαθέσιμης περίθαλψης στον ασθενή, εισέρχεται δυναμικά στο χώρο της υγείας μετά τη δεκαετία του 1970.
Η ποιότητα στην υγεία ταυτίζεται με την ικανοποίηση των ασθενών, την παροχή των αναγκαίων και αποτελεσματικών υπηρεσιών, καθώς και τον έλεγχο του κόστους.
Οι επιδόσεις της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας αναζητούνται τόσο στην τεχνική και επιστημονική επάρκεια, όσο και στην κτηριακή υποδομή. Η δε αξιολόγησή της αφορά τη δομή του συστήματος, τις διαδικασίες παροχής των υπηρεσιών και, βέβαια, τη μετρήσιμη απόδοσή τους.
Την τελευταία πενταετία, η οικονομική κρίση και τα προγράμματα λιτότητας που την ακολούθησαν, με τη μείωση των δημόσιων δαπανών, επηρέασαν καταλυτικά την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη.
Στην Ελλάδα η ζήτηση και η χρήση δημόσιων υπηρεσιών υγείας αυξήθηκε, καθώς η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος έστρεψε την κατανάλωση σε υπηρεσίες υγείας οι οποίες έχουν ασφαλιστική κάλυψη. Αυτό σημαίνει ότι αυξάνονται, αντίστοιχα, οι πιέσεις για αποδοτικότητα του συστήματος υγείας.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να περιγράψει την έννοια της ποιότητας στην υγειονομική περίθαλψη, περιλαμβάνοντας την οικονομική και πολιτική πτυχή της, και να καταδείξει την ανάγκη χρησιμοποίησης των δεδομένων αξιολόγησης για τη συνεχή βελτίωση των συστημάτων υγειονομικής περίθαλψης. | el |
dc.format.extent | 138 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Υγεία | el |
dc.subject | Υπηρεσίες υγείας | el |
dc.subject | Διασφάλιση ποιότητας | el |
dc.subject | Health services | el |
dc.subject | Quality assurance | el |
dc.title | Ποιότητα στην υγεία : ο στρατηγικός ρόλος της για την αποτελεσματικότητα του συστήματος | el |
dc.title.alternative | Quality in health care : the strategic role of quality for the effectiveness of the system | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Quality is recognized internationally as a dynamic factor in the development of businesses and organizations.
In the industrial production line, quality control methods had already been in use since the 1930s while quality assurance in the healthcare field, in the sense of the best available care to the patient, arose in late 1970s.
Health care quality refers to both technical and scientific competence as well as building infrastructure and is associated with patients’ satisfaction, effectiveness, efficiency and cost control.
Assessing health care quality also requires the development and application of performance measures for system structure, procedures and outcomes.
In the last five years, the economic crisis and the austerity programs that followed it, including reduction of public expenditure, had a dramatic impact in health care quality in most European countries.
In Greece, the demand and use of public health services has increased as the decline in disposable income shifted consumption to health services which have insurance coverage. This means that respectively, pressures for efficiency of health system are increasing.
This paper describes the concept of health care quality, outlines its political and economic aspect, looks at the need to continually improve health care quality assessment methods and use outcome data to improve health care systems. | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά και Διοίκηση της Υγείας | el |
dc.subject.keyword | Κύκλοι ποιότητας | el |
dc.subject.keyword | Αξιολόγηση | el |
dc.subject.keyword | Quality circles | el |
dc.subject.keyword | Evaluation | el |