Έρευνα βιωσιμότητας ΟΣΕ & ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναδιάρθρωση & ιδιωτικοποίηση
Sustainability study OSE & TRAINOSE restructuring & privatization
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Χρηματοοικονομική ανάλυση ; Μεταφορές ; Αναδιάρθρωση - Εξυγίανση ; Ανάλυση ευαισθησίας-Σενάρια ; Ιδιωτικοποίηση ; Κοινοτικές Οδηγίες/Κανονισμοί ; Railway infrastructure ; Financial analysis ; Sensitivity analysis ; Rail transportation ; Restructuring ; Privatization ; European Directives/RegulationsΠερίληψη
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η εξέλιξη του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (Ο.Σ.Ε. Α.Ε.) και της εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.E.. Η πρώτη είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση και τη διαχείριση της υποδομής, ενώ η δεύτερη για την παροχή επιβατικών και εμπορευματικών υπηρεσιών. Βασικός στόχος των Μελετών Βιωσιμότητας είναι να καθορίζουν και να ποσοτικοποιούν το κόστος και τις ωφέλειες των επενδυτικών προγραμμάτων, προκειμένου να διευκολύνουν αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής μιας εταιρείας. Τα αποτελέσματα των μελετών αυτών συνιστούν καθοριστικό παράγοντα για την τελική απόφαση των επενδυτικών προσπαθειών. Για το λόγο αυτόν, απαιτείται να μελετηθεί τόσο το παρελθόν, όσο και η υφιστάμενη κατάσταση των δύο εταιρειών, ώστε να είμαστε σε θέση να μπορέσουμε να προβλέψουμε την μελλοντική πορεία σε πιθανά γεγονότα που αναμένονται για το μέλλον. Η ανάλυση αυτή, αρχικά, πραγματοποιείται μέσω χρηματοοικονομικής αξιολόγησης των ισολογισμών, των αποτελεσμάτων χρήσης και των αριθμοδεικτών των δύο εταιρειών. Στη συνέχεια, για λόγους βιωσιμότητας, πραγματοποιείται Ανάλυση Ευαισθησίας στις οικονομικές καταστάσεις βάσει δύο πιθανόν σεναρίων εξέλιξης των οικονομικών μεγεθών, ώστε να καταλήξουμε σε συμπεράσματα σχετικά με την μελλοντική πορεία της κάθε εταιρείας και της μεταξύ τους σχέσης. Αποτέλεσμα αυτών, είναι να μπορεί να γίνει εκτίμηση της δυνατότητας, βιωσιμότητας και αποδοτικότητας των έργων του Ο.Σ.Ε Α.Ε. και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. από πλευρά του επενδυτικού φορέα και να μελετηθεί η δυνατότητα και η προοπτική των εταιρειών σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης αυτών. Η ανάλυση αυτή, αναμφισβήτητα προϋποθέτει να έχει ληφθεί υπόψη και το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο διέπει τις δύο εταιρείες. Κατά συνέπεια του προαναφερθέντος, στο τελευταίο κεφάλαιο της εν λόγω εργασίας, γίνεται αναφορά και σύντομη περιγραφή των Οδηγιών και των Κανονισμών της Κοινότητας, πάνω στις οποίες οφείλουν να συμμορφωθούν όλα τα κράτη – μέλη, όσον αφορά την αναδιάρθρωση και εξυγίανση των σιδηροδρόμων τους. Έχουν χρησιμοποιηθεί παραδείγματα ευρωπαϊκών χωρών, συμπεριλαμβανομένου και της Ελλάδας, με προσφυγές που έχουν υποστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο λόγω μη τήρησης των απαιτούμενων Οδηγιών.