dc.contributor.advisor | Παζαρζής, Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Αποστολίδης, Γαβριήλ, Σ. | |
dc.date.accessioned | 2016-01-27T12:36:57Z | |
dc.date.available | 2016-01-27T12:36:57Z | |
dc.date.issued | 2013-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8246 | |
dc.description.abstract | Η ιδέα του εξωδικαστικού ή εναλλακτικού τρόπου επίλυσης των διαφορών (Alternative
Dispute Resolution – A.D.R.), γνωστή από αρκετών ετών στο εξωτερικό, εμφανίζει τα
τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα σημάδια ωρίμανσης, προώθησης και «δειλής» διάδοσης.
Οι εναλλακτικοί τρόποι επίλυσης των διαφορών ουσιαστικά αποτελούν ένα παράλληλο
σύμπαν προς το κρατικό σύστημα απονομής δικαιοσύνης, του οποίου τα κενά και
μειονεκτήματα έρχονται να καλύψουν και να εκμεταλλευτούν προς την καθιέρωσή
τους. Η έννομη τάξη και η πρακτική έχουν διαμορφώσει περισσότερους από έναν
εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης των διαφορών, όπως την διαπραγμάτευση, την
συμφιλίωση/συνδιαλλαγή, την κρίση από διευθυντικά στελέχη επιχειρήσεων, τον
διάλογο μεταξύ ομάδων ενδιαφέροντος, την προληπτική γνωμάτευση από τρίτο, τη
δεσμευτική απόφαση εμπειρογνώμονα, τη διαιτησία και τη διαμεσολάβηση.
Από τις μεθόδους αυτές, η πλέον ανερχόμενη και ελπιδοφόρα είναι ο θεσμός της
διαμεσολάβησης, της οποίας τα πλεονεκτήματα, τις ιδιαιτερότητες, το θεσμικό
πλαίσιο, τον τρόπο λειτουργίας και τις διαδικασίες υλοποίησης πραγματεύεται η
παρούσα εργασία, εστιάζοντας στο ελληνικό δίκαιο και την ελληνική πραγματικότητα.
Σχετική αναφορά γίνεται και σε θέματα ναυτιλίας, όπου το ελληνικό στοιχείο
κυριαρχεί παγκοσμίως και οφείλει να πρωτοπορεί και -κατά μία έννοια- να
επιβάλλεται, λειτουργώντας προς το συμφέρον όχι μόνον της ελληνικής πλοιοκτησίας
και εφοπλισμού, αλλά και ολόκληρης της ελληνικής οικονομίας. Αν είναι αργά για τον
Πειραιά να αναδειχθεί σε κέντρο ναυτικής διαιτησίας λόγω της «παραδοσιακής»
υπεροχής του Λονδίνου και άλλων πόλεων στον τομέα αυτό, σίγουρα υπάρχει τόπος
εθνικών συμφερόντων πάσης φύσεως (πολιτικών, οικονομικών, κοινωνικών) για την
ανάδειξη και καθιέρωση του Πειραιά σε κέντρο ναυτικής διαμεσολάβησης, ενώ τα
οφέλη θα ήταν ενδεχομένως τα ίδια, ή και περισσότερα. | el |
dc.format.extent | 178 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Η ναυτική διαμεσολάβηση κατά το ελληνικό δίκαιο | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The idea of out of court or alternative dispute resolution (A.D.R.) that has been known
abroad since several years, bears in Greece the last few years signs of maturation, promotion
and timid diffusion. Alternative dispute resolutions are in reality an alternative universe to
the state system of justice administration, whose gaps and disadvantages are to be covered
and used by A.D.R.s for their establishment. Law and order and practice have formulated
more than one A.D.R.s such as negotiation, conciliation, critique from managers, dialogue
between the stakeholder groups, preventive expert opinion from a third party, binding
decision from an expert assessor, arbitration, and mediation.
Among all these methods, the most up-and-coming and hopeful is the A.D.R. of
mediation, whose advantages, peculiarities, institutional framework, functional
operation, and procedures of materialisation are the object and scope of the present
project focusing in the Greek laws and the Greek reality. Relevant references are made
to issues of shipping, where the Greek element dominates globally and ought to
innovate and in a sense enforce itself, working for the benefit not only of Greek ship
owners and shipping but also the whole of the Greek economy. If it is late for Piraeus
to rise as a centre of shipping arbitration due to the “traditional” lead of London and
other cities in this field there is with certainty a place of national interests of all kinds
(political, economic, societal) for the emergence and establishment of Piraeus to a
centre of shipping mediation, while the benefits would likely be the same or even
more. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Εμπόριο | el |
dc.subject.keyword | Alternative Dispute Resolution (ADR) | el |
dc.subject.keyword | Διαμεσολάβηση | el |
dc.subject.keyword | Εναλλακτική επίλυση διαφορών | el |