dc.contributor.advisor | Τζαννάτος, Ερνέστος | |
dc.contributor.author | Βαλάκας, Ζαφείριος | |
dc.date.accessioned | 2015-09-23T11:30:25Z | |
dc.date.available | 2015-09-23T11:30:25Z | |
dc.date.issued | 2013-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/7790 | |
dc.description.abstract | Η διώρυγα του Παναμά αποτελεί κόμβο του παγκοσμίου εμπορίου στο δυτικό ημισφαίριο και στις θαλάσσιες αρτηρίες Ανατολής - Δύσης και Βορρά - Νότου. Η διώρυγα υλοποιεί έργα επέκτασης ύψους 5,3δις $ με σκοπό να καταστεί δυνατή η διέλευση πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Αναφορικά με τα πλοία μεταφοράς E/K (container ships) η δυνατότης διέλευσης θα αυξηθεί από 4.800 TEU σε 12.600 TEU. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να αναδείξει τις βασικές επιπτώσεις από την επέκταση της διώρυγας στη διεθνή ναυτιλία καθώς και στις εκπομπές καυσαερίων διοξειδίου του άνθρακα. Με βάση την έρευνα διαπιστώνεται ότι η επέκταση της διώρυγας θα επιδράσει θετικά στη διεθνή ναυτιλία δημιουργώντας ευκαιρίες μείωσης του μεταφορικού κόστους και συνεπώς των ναύλων, λόγω των οικονομιών κλίμακας, τις οποίες προσφέρουν μεγαλύτερα πλοία σε συνδυασμό με τον μικρότερο χρόνο διαδρομής μέσω της διώρυγας του Παναμά. Ειδικά για την κατανάλωση καυσίμου, η διέλευση από τη διώρυγα πλοίων μεταφοράς Ε/Κ διπλάσιας από την παρούσα επιτρεπτή μεταφορική ικανότητα μπορεί να αποφέρει μείωση έως και 12% και συντομότερη διάρκεια ταξιδιού 3 έως 4 ημέρες. Η επέκταση θα επιδράσει επίσης θετικά στη ναυπηγική βιομηχανία, λόγω της αναμενόμενης αύξησης των Post Panamax, πλοίων, στην αύξηση της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές λόγω της ανάπτυξης εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου μεταξύ της Ασίας και χωρών της Κεντρικής και Ν. Αμερικής, θα μεταβάλλει άμεσα τις υφιστάμενες συνθήκες της εφοδιαστικής αλυσίδας, κυρίως στην αρτηρία Ασία - Ανατολική Ακτή των Η.Π.Α, στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, λόγω της δυνατότητας επιλογής της συντομότερης διαδρομής από τα υψηλής ενεργειακής απόδοσης μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς Ε/Κ. | el |
dc.format.extent | 112 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Διώρυγες -- Τοπογραφία και σχεδιασμός | el |
dc.subject | Panama Canal (Panama) | el |
dc.title | Επιπτώσεις της επέκτασης της διώρυγας του Παναμά στη διεθνή ναυτιλία | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.identifier.call | 327.730 862 ΒΑΛ | el |
dc.description.abstractEN | The Panama Canal is considered to be of crucial importance in international trade, as it is the point through which shipping routes of the East - West and North - South connect with each other. The Panama Canal expansion project, at an estimated cost of US$5.3 billion, aims to allow larger ships to pass through the canal; so for example, the upper limit for container ships, in terms of TEU capacity, will be raised from 4.800 to 12.600 TEU. The purpose of this study is to reveal the basic consequences of the Panama Canal expansion to international shipping, as well as its impact on carbon dioxide emissions. According to the findings of this study, the Panama Canal expansion will be beneficial to international shipping for numerous reasons. The combination of larger ships and a quicker trip through the canal will create opportunities for reduced shipping costs and lower fares due to the principle of economies of scale. More specifically, containerships of double the maximum currently permissible size will be able to reach their destination up to 4 days quicker, resulting in a potential fuel consumption reduction of up to 12% in some cases. Furthermore, the expansion will have a positive influence on the shipbuilding industry, due to the expected increased supply of Post-Panamax vessels, increase global demand for seaborne trade as a direct result of increased imports and exports between Asia and North/South America, alter directly the existing supply chains, and more importantly that between Asia to US east coast, reduce carbon emissions as larger ships and more efficient ships will no longer have to follow lengthier routes. | en |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |