Επιπτώσεις της επέκτασης της διώρυγας του Παναμά στη διεθνή ναυτιλία
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διώρυγες -- Τοπογραφία και σχεδιασμός ; Panama Canal (Panama)Περίληψη
Η διώρυγα του Παναμά αποτελεί κόμβο του παγκοσμίου εμπορίου στο δυτικό ημισφαίριο και στις θαλάσσιες αρτηρίες Ανατολής - Δύσης και Βορρά - Νότου. Η διώρυγα υλοποιεί έργα επέκτασης ύψους 5,3δις $ με σκοπό να καταστεί δυνατή η διέλευση πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Αναφορικά με τα πλοία μεταφοράς E/K (container ships) η δυνατότης διέλευσης θα αυξηθεί από 4.800 TEU σε 12.600 TEU. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να αναδείξει τις βασικές επιπτώσεις από την επέκταση της διώρυγας στη διεθνή ναυτιλία καθώς και στις εκπομπές καυσαερίων διοξειδίου του άνθρακα. Με βάση την έρευνα διαπιστώνεται ότι η επέκταση της διώρυγας θα επιδράσει θετικά στη διεθνή ναυτιλία δημιουργώντας ευκαιρίες μείωσης του μεταφορικού κόστους και συνεπώς των ναύλων, λόγω των οικονομιών κλίμακας, τις οποίες προσφέρουν μεγαλύτερα πλοία σε συνδυασμό με τον μικρότερο χρόνο διαδρομής μέσω της διώρυγας του Παναμά. Ειδικά για την κατανάλωση καυσίμου, η διέλευση από τη διώρυγα πλοίων μεταφοράς Ε/Κ διπλάσιας από την παρούσα επιτρεπτή μεταφορική ικανότητα μπορεί να αποφέρει μείωση έως και 12% και συντομότερη διάρκεια ταξιδιού 3 έως 4 ημέρες. Η επέκταση θα επιδράσει επίσης θετικά στη ναυπηγική βιομηχανία, λόγω της αναμενόμενης αύξησης των Post Panamax, πλοίων, στην αύξηση της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές λόγω της ανάπτυξης εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου μεταξύ της Ασίας και χωρών της Κεντρικής και Ν. Αμερικής, θα μεταβάλλει άμεσα τις υφιστάμενες συνθήκες της εφοδιαστικής αλυσίδας, κυρίως στην αρτηρία Ασία - Ανατολική Ακτή των Η.Π.Α, στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, λόγω της δυνατότητας επιλογής της συντομότερης διαδρομής από τα υψηλής ενεργειακής απόδοσης μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς Ε/Κ.