Στρατηγικός σχεδιασμός marketing στον κλάδο των υπηρεσιών υγείας
Health services strategic management
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Medical care -- Greece -- Marketing ; Medical care -- Marketing ; Strategic planning ; Ιατρική περίθαλψη -- Ελλάδα -- Μάρκετινγκ ; Ιατρική περίθαλψη -- Μάρκετινγκ ; Στρατηγικός σχεδιασμόςΠερίληψη
Η ζήτηση για ιδιωτικές υπηρεσίες υγείας αυξάνονται συνεχώς τα τελευταία χρόνια με ρυθμούς ανάπτυξης ικανούς να προσελκύσουν αρκετούς επενδυτές. Η νομοθεσία που ξαναδίνει το ελεύθερο στην ιδιωτική πρωτοβουλία τα τελευταία χρόνια από την μια και η απαξίωση των δημόσιων υπηρεσιών από την άλλη, δημιουργεί συνθήκες για ζήτηση ποιοτικών υπηρεσιών υγείας, τη στιγμή και στον τόπο που την χρειάζεται ο πολίτης, εισπράττοντας το μέγιστο της τεχνογνωσίας και της τεχνολογίας στην προσφορά των υπηρεσιών που θα καταναλώσει. Μια αγορά υγείας με ιδιωτική πρωτοβουλία χρειάζεται επιχειρηματικά εργαλεία που θα μπορέσουν να κάνουν τον οργανισμό να λειτουργήσει ορθολογικά με στόχο την καλύτερη κατεύθυνση των υπηρεσιών, τόσο ως προς τους πελάτες όσο και ως προς τους προμηθευτές. Ο στρατηγικός σχεδιασμός marketing σε ένα τέτοιο περιβάλλον κρίνεται απαραίτητος με αρκετές και διαφοροποιήσεις σε σχέση με το κλασικό marketing, αλλά ακόμα και σε σχέση με το marketing υπηρεσιών, που απορρέουν από ιδιαιτερότητες στην φύση των υπηρεσιών υγείας σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία ή προϊόν. Στην εργασία γίνεται έρευνα σε δύο κορυφαίους πάροχους ιδιωτικών υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα ως προς τον στρατηγικό σχεδιασμό και την υλοποίηση των ενεργειών marketing και συγκρίνονται με πρακτικές ιδρυμάτων της Αμερικής. Στόχος της παρούσας πτυχιακής εργασίας αφού γίνει κατανοητή η διαφορά του marketing υπηρεσιών υγείας τόσο από το marketing όσο και από το marketing υπηρεσιών, είναι η εξαγωγή συμπερασμάτων και η δημιουργία προτάσεων σε σχέση με τον στρατηγικό σχεδιασμό marketing στον κλάδο των υπηρεσιών της υγείας.