dc.contributor.advisor | Τσελέντης, Βασίλειος | |
dc.contributor.author | Σταύρου, Σοφία | |
dc.date.accessioned | 2015-09-18T07:39:54Z | |
dc.date.available | 2015-09-18T07:39:54Z | |
dc.date.issued | 2010-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/7626 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το σύγχρονο διαχειριστικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης από τη ναυτιλία και ειδικότερα από τα πλοία. Βασικός συλλογιστικός στόχος αποτελεί η ανάδειξη του φαινομένου της θαλάσσιας ρύπανσης από τη σκοπιά της ναυτιλιακής δραστηριότητας, καθώς και των σύγχρονων τρόπων/μεθόδων/πρακτικών που μπορούν να υιοθετηθούν, στη λογική διαμόρφωσης ενός σύγχρονου διαχειριστικού πλαισίου για την αντιμετώπιση της. Προκειμένου να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος, η εργασία διαρθρώνεται σε 4 βασικά κεφάλαια τα οποία ουσιαστικά αποτελούν και τους αντίστοιχους άξονες προσέγγισης της μελέτης. Στο Κεφαλαίο 1 παρουσιάζονται γενικά ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία αναφορικά με τη θαλάσσια ρύπανση, διαχωρίζοντας περαιτέρω τις περιπτώσεις εκείνες που αφορούν στην ατυχηματική και λειτουργική ρύπανση. Στο Κεφάλαιο 2 εξετάζονται αυτοτελώς οι περιπτώσεις ατυχηματικής και λειτουργικής ρύπανσης και παρουσιάζονται αναλυτικά στατιστικά-ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία. Το Κεφάλαιο 3 έχει ως αντικείμενο τη παρουσίαση και ανάλυση των τρόπων για την πρόληψη και την αποφυγή της ατυχηματικής και λειτουργικής ρύπανσης, ενώ στο τελευταίο Κεφάλαιο (Κεφάλαιο 4) παρουσιάζονται μέθοδοι βασισμένες στην αγορά (market based methods) που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του προβλήματος. Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον ανάπτυξης της ναυτιλίας, ο ανθρώπινος παράγοντας κατέχει κεντροβαρή ρόλο στη προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τα ατυχήματα των πλοίων. Συνεπώς, ένα σύγχρονο διαχειριστικό πλαίσιο αντιμετώπισης της θαλάσσιας ρύπανσης θα πρέπει να στηρίζεται πρωτίστως σε επενδύσεις που αφορούν την εκπαίδευση του προσωπικού, ώστε σε συνδυασμό με τη πιστή εφαρμογή των διεθνών συμβάσεων/κανονισμών και την υιοθέτηση σύγχρονων τεχνολογικών πρακτικών, να επιτυγχάνεται το βέλτιστο αποτέλεσμα. | el |
dc.format.extent | 86 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Περιβάλλον -- Διαχείριση | el |
dc.subject | Environmental management | el |
dc.subject | Πλοία -- Περιβαλλοντικές απόψεις | el |
dc.subject | Ships -- Environmental aspects | el |
dc.subject | Θάλασσα -- Μόλυνση | el |
dc.subject | Περιβάλλον -- Μόλυνση | el |
dc.subject | Environment -- Pollution | el |
dc.title | Σύγχρονο διαχειριστικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης από πλοία | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.identifier.call | 363.73'1 ΣΤΑ | el |
dc.description.abstractEN | This thesis deals with the modern management framework in order to address marine pollution from shipping and especially ships. The main goal is to highlight the problem of pollution from the perspective of maritime activity, and the modern ways / methods / practices that can be used in. To achieve this, the present work is divided into four main Chapters witch actually are the same with the respective axes approach of the study. In Chapter 1 and 2 general and specific qualitative and quantitative data for marine pollution are presented separating those cases related to accidental and operational pollution. Chapter 3 concentrates on the presentation and analysis of the ways to prevent and avoid accidental and operational pollution, while the last chapter (Chapter 4) presents the market based methods to avoid marine pollution. In a constantly changing environment of maritime development, the human factor has the main role in protecting the marine environment from marine accidents. Therefore, a modern management framework to deal with marine pollution should be based primarily on investments in staff training, so in conjunction with the application of international agreements / regulations and the adoption of modern technological practices leads to achieve maximum effect. | en |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |