Διοίκηση ολικής ποιότητας: έναρξη εφαρμογής στη Νομαρχία Αθηνών (εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης ποιότητας EN ISO 9001 : 2000 στο τμήμα κτηνιατρικής δημόσιας υγείας & ελέγχου τροφίμων της δ/νσης κτηνιατρικής)

Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διοίκηση ολικής ποιότητας ; Total quality management ; Veterinary public health -- QualityΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας μελέτης, είναι να παρουσιάσει τη δημιουργία μιας κουλτούρας Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στο τμήμα Κτηνιατρικής Δημόσιας Υγείας και Ελέγχου Τροφίμων, της Διεύθυνσης Κτηνιατρικής, της Νομαρχίας Αθηνών, ξεκινώντας με την ανάπτυξη και εφαρμογή ενός συστήματος ΕΝ ISO 9001:2000, στο εν λόγω τμήμα. Μέσα στα πλαίσια αυτού του πονήματος γίνεται μια αναφορά στην έννοια της διοίκησης και τις αρχές της, τις βασικές λειτουργίες του στρατηγικού management και τα χαρακτηριστικά στοιχεία του manager. Παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) και διαφαίνονται οι διαφορές μεταξύ της διοίκησης, με την έννοια του στρατηγικού management, και της ΔΟΠ. Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας αναλύεται διεξοδικότερα, όσον αφορά τις βασικές έννοιες και τις αρχές της, το σχεδιασμό, τον έλεγχο και την εφαρμογή της, το κόστος «μη ποιότητας», τη δημιουργία εταιρικού περιβάλλοντος στα πλαίσιά της, τη σημασία των ανθρώπινων πόρων και της απόλυτης προτεραιότητας στον πελάτη, το ρόλο των προμηθευτών, και τέλος τη σημαντικότερη, ίσως, παράμετρο, την πορεία προς τη συνεχή βελτίωση (Benchmarking, Reengineering). Τέλος, στο πλαίσιο της εφαρμογής του συστήματος ISO 9001:2000 στο τμήμα Κτηνιατρικής Δημόσιας Υγείας και Ελέγχου Τροφίμων, γίνεται μια ιστορική αναδρομή των συστημάτων ποιότητας, και μια εκτενής αναφορά στο ISO 9001:2000 και τις κύριες ενότητες του. Παρουσιάζεται το Εγχειρίδιο Διαχείρισης Ποιότητας για το αναφερθέν τμήμα, το οποίο περιλαμβάνει το σκοπό της ύπαρξής του, την παρουσίαση του Οργανισμού αναφοράς, την πολιτική ποιότητας, το σύστημα διαχείρισης ποιότητας, την ευθύνη της διοίκησης, τη διαχείριση των πόρων, την υλοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών, τη μέτρηση, ανάλυση και βελτίωση, τα αρχεία, και ένα κατάλογο με τα ελεγχόμενης διανομής έγγραφα, δηλαδή τις διαδικασίες και οδηγίες που έχουν έως σήμερα Καταγραφεί. Στα συμπεράσματα παρουσιάζονται οι βελτιώσεις της ποιότητας και της απόδοσης των παρεχόμενων υπηρεσιών και της λειτουργίας του τμήματος, που προκύπτουν μετά την εφαρμογή του συστήματος ποιότητας και την αίτηση για πιστοποίηση του τμήματος κατά ISO 9001:2000, οι οποίες αποτελούσαν εξαρχής και τον πρωταρχικό στόχο.