dc.description.abstract | Σκοπός αυτής της διατριβής, είναι η ανάλυση του ρόλου των Ανοικτών Νηολογίων
(Α.Ν.) στη σύγχρονη παγκόσµια οικονοµία και οι σηµαντικές αλλαγές που
επέφεραν τα Α.Ν. µε την εµφάνιση και την παρουσία τους, τα τελευταία 50 και
πλέον χρόνια, στο τοµέα της ναυτιλιακής βιοµηχανίας και του θαλάσσιου
εµπορίου. Η µελέτη θα αναλύσει τα δεδοµένα των κατακρατήσεων των πλοίων κατά χώρα, ούτως ώστε να υπολογιστεί η ποιότητα του κάθε εµπορικού στόλου, το οικονοµικό κόστος που δηµιουργείται µε την παρουσία των εµπορικών πλοίων κάθε σηµαίας, το επιπρόσθετο οικονοµικό κόστος των καθυστερήσεων το οποίο αν και µικρό
επιβαρύνει το τελικό κόστος των θαλάσσιων µεταφορών. Θα υπολογιστούν και θα
αναλυθούν για µεγάλες χρονικές περιόδους τα ναυτικά ατυχήµατα που οδήγησαν
σε ολική καταστροφή πλοίων (total losses). Θα προσπαθήσουµε να βρούµε τη
σχέση αυτών των πλοίων µε τα πλοία που παρουσίασαν αρκετές ελλείψεις και
κρατήθηκαν από τις Αρχές Κρατικού Ελέγχου Λιµένος (Port State Control), τους
τελευταίους 18 µήνες πριν από το ατύχηµα που οδήγησε στην καταστροφή τους.
Θα γίνει αναφορά στο περιβαλλοντολογικό κόστος και θα παρατεθούν τα διάφορα
αριθµητικά στοιχεία όπου αυτά έχουν υπολογιστεί ή έχουν δοθεί οι σχετικές
αποζηµιώσεις από τα διάφορα ασφαλιστικά ταµεία. Μια άλλη πτυχή του ρόλου των ανοικτών νηολογίων είναι κατά πόσο αυτά έχουν βοηθήσει στην αύξηση του παγκόσµιου εµπορικού στόλου. Η συνεχής αύξηση του εµπορικού στόλου σε αριθµούς πλοίων παρουσιάζει παράλληλα αύξηση στην προσφορά χωρητικότητας η οποία εξυπηρετεί την παγκόσµια ζήτηση και διατηρεί τους ναύλους σε χαµηλά επίπεδα, συµβάλλοντας κατά αυτόν τον τρόπο σηµαντικά στο διεθνές εµπόριο και την διεθνή οικονοµία. | |