Κλάδος τηλεπικοινωνιών: αναζήτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε έναν ελάχιστα διαφοροποιημένο κλάδο. Μελλοντικές στρατηγικές
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Στρατηγικός σχεδιασμός ; Ανταγωνισμός ; Τηλεπικοινωνίες -- Ελλάδα ; Strategic planning ; Competition ; Telecommunication -- GreeceΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να αναδείξει τους τρόπους με τους οποίους οι σύγχρονες επιχειρήσεις στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών σταθερής μπορούν να αποκτήσουν διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η εργασία χωρίζεται σε τέσσερα βασικά κεφάλαια. Στο κεφάλαιο 3 αναλύεται εκτενώς η θεωρία του στρατηγικού μάνατζμεντ. Επεξηγούνται βασικές έννοιες και εργαλεία, ενώ περιγράφεται το υπόδειγμα στρατηγικού μάνατζμεντ και τα τέσσερα στάδιά του. Στο κεφάλαιο 4 ερευνάται ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών σταθερής τηλεφωνίας και παροχής υπηρεσιών διαδικτύου. Μέσα από τον ορισμό του κλάδου, την ιστορική του αναδρομή, τη μελέτη των εταιρειών που περιλαμβάνει γίνεται η αξιολόγησή του, ενώ ταυτόχρονα γίνεται χρήση του υποδείγματος του Porter και της PEST ανάλυσης. Στο κεφάλαιο 5 παρουσιάζεται μια μελέτη περίπτωσης (case study) εταιρείας του κλάδου των τηλεπικοινωνιών σταθερής τηλεφωνίας και υπηρεσιών διαδικτύου. Γίνεται παρουσίαση της εταιρείας και της επιχειρησιακής και επιχειρηματικής στρατηγικής της. Τέλος, εξετάζεται μια καινούργια τάση στον επιχειρηματικό κόσμο, αυτή της βελτίωσης της εμπειρίας του πελάτη (customer experience). Στην ενότητα αυτή, ερευνάται τόσο ο ορισμός της τάσης και τα εργαλεία τα οποία χρησιμοποιεί όσο και το κατά πόσον μπορεί να οδηγήσει σε διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.