Η απήχηση των διαφημιστικών μηνυμάτων σε κινητά τηλέφωνα υποψηφίων πελατών
The influence of advertising messages in mobile telephones of candidate customers
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Κινητή τηλεφωνία ; Διαφήμιση -- Ελλάδα ; Cell phone advertising ; Mobile commerceΠερίληψη
Στις μέρες μας, οι εταιρείες αναζητούν συνεχώς τρόπους για να μπορέσουν να ανταγωνιστούν άλλες εταιρίες με ίδια ή παρεμφερή προϊόντα. Οι εταιρείες, επιλέγουν μέσω της διαφήμισης και του μάρκετινγκ να εστιάσουν στο κοινό- στόχο ώστε να αυξήσουν τα κέρδη τους. Ένας αναδυόμενος τρόπος διαφήμισης είναι μέσω κινητού τηλεφώνου, μία μέθοδος με αρκετά πλεονεκτήματα. Η εργασία αυτή επικεντρώνεται στην απήχηση των καταναλωτών σε αυτόν τον τρόπο διαφήμισης και ειδικότερα από τα νεαρής ηλικίας άτομα 15-25 ετών, τα οποία είναι συνήθως πιο δεκτικά σε καινούργιες ιδέες. Ο κυριότερος λόγος, είναι η γενικότερη μεταστροφή της κοινωνίας, της οικονομίας, τεχνολογίας και της γενικότερης θα λέγαμε ζωής και δράσης των ανθρώπων. Αυτό, έχει ως συνέπεια την αύξηση του ανταγωνισμού, καθώς τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες προσπαθούν να αυξήσουν το μερίδιο τους στην αγορά, μέσω διαφόρων αλλαγών που εισάγουν ώστε να παραμείνουν βιώσιμες.Έτσι, δημιουργήθηκε ένα γενικότερο κλίμα μεταστροφής από την πλευρά των εταιρειών, ώστε να μπορέσουν να βρουν νέους τρόπους μέσω της διαφήμισης να προσελκύσουν το ενδιαφέρων των καταναλωτών. Από την μεριά των καταναλωτών, δημιουργήθηκε η ανάγκη για πιο ποιοτικές αγορές, όπου πλέον πραγματοποιούνται με μεγαλύτερη σύνεση σε σχέση με το παρελθόν. Σε αυτή την ανάγκη, έχει συμβάλει και η μεταστροφή των ατόμων λόγω των οικονομικών, τεχνολογικών αλλά και κοινωνικών αλλαγών που γίνονται τα τελευταία χρόνια. Τα ερεθίσματα που δέχονται οι καταναλωτές είναι πάρα πολλά, και οι επιλογές που μπορεί να έχει κάποιος ώστε να πραγματοποιήσει τις αγορές του είναι πολλές. Στις μέρες μας, έχει δημιουργηθεί μια νέα τάση όπου τα άτομα κάνουν τις αγορές τους μέσω του διαδικτύου, από τον υπολογιστή ή το κινητό τους τηλέφωνο. Αυτό, στο εξωτερικό χρησιμοποιείται ευρέως από τους καταναλωτές και αποφέρει πάρα πολλά έσοδα. Στην Ελλάδα, υπάρχει μία διστακτικότητα από τους καταναλωτές, καθώς προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους από το κατάστημα γιατί νιώθουν ότι είναι πιο ασφαλείς οι συναλλαγές τους. Επίσης, η αλλαγή του τρόπου διαφήμισης από τις επιχειρήσεις δημιουργεί νέα δεδομένα στον τρόπο προσέγγισης των ατόμων. Οι διαφημίσεις μέσω sms και email, είναι οι νέοι τρόποι που πλέον χρησιμοποιούνται και οι οποίοι αποδίδουν πολύ περισσότερα κέρδη στις επιχειρήσεις. Οι διαφημίσεις αυτές είναι περισσότερο στοχευμένες, σε σχέση με τις διαφημίσεις στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο, και τον έντυπο τύπο. Δημιουργεί καλύτερες σχέσεις με τους καταναλωτές, καθώς πρόκειται για μία αμφίδρομη επικοινωνία η οποία δεν είναι στατική και μπορεί να εξελίσσεται μέσα στον χρόνο. Στη παρούσα ερευνητική προσπάθεια, επιχειρείται η διερεύνηση της έκτασης της διαφήμισης μέσω sms σε εθνικό επίπεδο αλλά και σε διεθνές. Ακόμη, σημαντική βαρύτητα έχει δοθεί, στην ανάλυση των χρησιμοποιούμενων μεθόδων από την πλευρά των επιχειρήσεων, ώστε να προσεγγίσουν τους καταναλωτές. Με γνώμονα όλα τα παραπάνω, επιχειρείται να μελετηθεί ενδελεχώς η γνώμη των ατόμων για τον νέο αυτό τρόπο διαφήμισης, αλλά και άλλων παραμέτρων που σχετίζονται με το θέμα.