Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την προβολή της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης των ελληνικών τραπεζών
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Κοινωνική ευθύνη της επιχείρησης ; Κοινωνικά δίκτυα στο διαδίκτυο ; Τράπεζες και τραπεζικές εργασίες -- Ελλάδα ; Δημόσιες σχέσεις ; Social responsibility of business ; Online social networks ; Banks and banking -- Greece ; Public relations ; Social media -- MarketingΠερίληψη
Η συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι οι σύγχρονες επιχειρηματικές μονάδες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το κοινωνικό σύνολο εντός του οποίου ανήκουν και δραστηριοποιούνται οδηγεί ολοένα και περισσότερο στην άμεση και αυξανόμενη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες, βασικό χαρακτηριστικό των οποίων αποτελεί η ύπαρξη ευθύνης απέναντι στην κοινωνία, στον άνθρωπο και στο περιβάλλον ενώ βασικός στόχος τους είναι η βελτίωση και η ευημερία του συνόλου, μέρος του οποίου αποτελούν και οι ίδιες. Παράλληλα, τα μέσα μαζικής δικτύωσης απεικονίζονται ως τα σύγχρονα εργαλεία επικοινωνίας που διαθέτουν οι επιχειρήσεις στο νέο εξωτερικό περιβάλλον που δραστηριοποιούνται και η συμμετοχή τους σε αυτά προσφέρει την υποστήριξη και σταθεροποίηση τους με κλιμακούμενα βήματα. Σκοπός και στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνηθεί κατά πόσο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα μέσο μαζικής δικτύωσης από μία επιχειρηματική μονάδα, συγκεκριμένα μία τράπεζα, έτσι ώστε να προωθήσει τις δράσεις στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Για την συγκεκριμένη έρευνα επιλέχθηκε το Facebook λόγω της αμεσότητας, της εύκολης χρήσης και του μεγάλου πλήθους των εγγεγραμμένων χρηστών. Λόγω όμως του εκπαιδευτικού χαρακτήρα της εργασίας δεν γίνεται άμεση αναφορά σε μία από της ήδη υπάρχουσες τράπεζες αλλά χρησιμοποιείται η ονομασία «ΕBank». Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας δημιουργήθηκε μία σελίδα στο αναφερόμενο μέσο, βασισμένη στους στόχους και τις δεσμεύσεις της Τράπεζας «Ebank» για την εταιρική κοινωνική ευθύνη. Παράλληλα πραγματοποιήθηκε και μία έρευνα με την βοήθεια 20 υψηλόβαθμων στελεχών της τράπεζας Eurobank προκείμενου να αξιολογηθεί η συγκεκριμένη σελίδα και το ενδεχόμενο πραγματικής εφαρμογής της. Τέλος τα σημαντικότερα συμπεράσματα που εξάγονται από την έρευνα είναι ότι η πλειοψηφία των ερωτηθέντων στελεχών θεωρεί ότι η δημιουργηθείσα σελίδα θα μπορούσε να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή καθώς είναι ένα εύχρηστο εργαλείο και τόσο για την τράπεζα όσο και για τον χρήστη του Facebook.