Προσανατολισμός στο μάρκετινγκ επιχειρήσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία
Θεματική επικεφαλίδα
Μάρκετινγκ ; Ναυτιλιακές εταιρείες ; Ναυσιπλοΐα ; Marketing ; Shipping companies ; Shipping -- ManagementΠερίληψη
Η παρούσα εργασία έχει στόχο να διερευνήσει τον προσανατολισμό στο μάρκετινγκ των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ποντοπόρο ναυτιλία. Η μεθοδολογία της εργασίας στηρίζεται στη συλλογή δευτερογενών δεδομένων, τα οποία συλλέχθηκαν μέσα από βιβλία, άρθρα σε περιοδικά αλλά και μέσα από επίσημους διαδικτυακούς τόπους. Οι ναυτιλιακές εταιρείες σήμερα λόγω του ανταγωνισμού που υπάρχει εστιάζουν κυρίως στο B2B marketing, το οποίο ασχολείται με την ικανοποίηση ναυλωτή - φορτωτή για την μεταφορά εμπορευμάτων δια θαλάσσης, με κύριο σκοπό το κέρδος της επιχείρησης. Προκειμένου να ικανοποιηθεί αυτός ο παράγοντας, προϋπόθεση είναι από τη μια πλευρά η σωστή διάγνωση της αγοράς για την καλύτερη κατανόηση των αναγκών μεταφοράς του πελάτη και από την άλλη ο κατάλληλος προγραμματισμός και έλεγχος για την σωστή οργάνωση της ναυτιλιακής επιχείρησης. Τα συμπεράσματα της μελέτης κατέδειξαν, ότι οι υπό μελέτη ναυτιλιακές εταιρίες εφαρμόζουν το marketing βάσει του τύπου του πλοίου και του φορτίου, των θαλάσσιων διαδρομών καθώς και του τύπου της ναύλωσης, έχοντας κατανοήσει ότι το μάρκετινγκ αποτελεί το κλειδί για την επιτυχία τους.