Οι φαρμακευτικές εταιρείες στην περίοδο της κρίσης
Pharmaceutical companies in the period of crisis
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Φαρμακευτική βιομηχανία και εμπόριο -- Διοίκηση και οργάνωση ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Παγκόσμια οικονομική κρίση, 2008-2009 ; Οικονομικές κρίσεις ; Pharmaceutical industry -- Management ; Strategic planning ; Global Financial Crisis, 2008-2009 ; Financial crisesΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να παρουσιάσει την επίδραση της οικονομικής κρίσης στις φαρμακευτικές εταιρίες και συγκεκριμένα πώς η συγκεκριμένη επηρέασε και επηρεάζει τη πορεία τους, τις στρατηγικές τους, και ευρύτερα τον τρόπο με τον οποίο επέλεξαν να αντιμετωπίσουν τις αρνητικές της επιδράσεις. Ο σκοπός που προαναφέρθηκε μελετήθηκε μέσα από επιμέρους στόχους, οι οποίοι είχαν τέσσερις άξονες εστίασης. Αυτοί ήταν η μελέτη των χαρακτηριστικών τους, η μελέτη του κλάδου δράσης, οι στρατηγικές μάρκετινγκ και τέλος η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού τους. Η ανάπτυξη του θέματος έγινε μέσα από τα ακόλουθα κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο καθορίστηκαν οι στόχοι της εργασίας ενώ έγινε η εισαγωγή στη μελέτη. Στο δεύτερο κεφάλαιο εξετάζεται η παγκοσμιοποίηση και πως αυτή οδήγησε στη παρούσα οικονομική κρίση. Το παρόν κεφάλαιο εξετάζει τη λειτουργία της παγκοσμιοποίησης γενικά, τις επιδράσεις της στη διεθνής κοινότητα, τη μορφή της υγείας στο παρόν περιβάλλον και την κατάσταση των φαρμάκων στη παρούσα αγορά ευρύτερα. Το τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται σε μια διεξοδική μελέτη και ανάλυση του φαρμακευτικού κλάδου στην Ελλάδα, εστιάζοντας στα χαρακτηριστικά του κλάδου, στη δομή και διάρθρωση του, στην ανάλυση της αγοράς των φαρμακευτικών εταιριών.Το τέταρτο κεφάλαιο δίνει μια συνολική εικόνα για τη στρατηγική μέσα στη περίοδο της ύφεσης, δηλαδή για τις στρατηγικές κατευθύνσεις που μπορούν να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις γενικά σε μια τέτοια περίοδο για να μπορέσουν να επιβιώσουν. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται εστιασμένα αναφορά σε στρατηγικές που μπορεί να εφαρμόσει μια εταιρία για να αντιμετωπίσει τις πιέσεις της κρίσης και για να συνεχίσει να είναι ανταγωνιστική, στρατηγικές όπως οι στρατηγικές αναστροφής, οι στρατηγικές διαφοροποίησης αλλά και στρατηγικές σε σχέση με αποφάσεις που καλείται να πάρει ένας οργανισμός μέσα στη κρίση. Στο έκτο κεφάλαιο γίνεται εστίαση στις στρατηγικές των φαρμακευτικών εταιριών μέσα στη κρίση, δηλαδή το τι ακολούθησαν, πως προσπάθησαν και προσπαθούν να την αντιμετωπίσουν ενώ γίνετε αναφορά στο αν έχουν περιθώριο να αναπτυχθούν μέσα σε αυτή. Στο έβδομο κεφάλαιο ορίζεται το μεθοδολογικό πλαίσιο έρευνας της παρούσας μελέτης. Τέλος στο όγδοο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα, και διαπιστώνεται ότι οι φαρμακευτικές εταιρίες μέσα στη κρίση δεν πρέπει να σταματούν να κάνουν επενδύσεις και να επιδιώκουν να διαφοροποιηθούν για να διατηρήσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα στην αγορά.