Παρουσίαση και σύγκριση των μεθοδολογιών Goal Based Standards (GBS) και Formal Safety Assessment (FSA), και η εφαρμογή τους στη ναυτιλία
Θεματική επικεφαλίδα
Δεξαμενόπλοια -- Μέτρα ασφαλείας ; Πετρελαιοφόρα -- Μέτρα ασφαλείας ; Πλοία -- Κανονισμοί ασφαλείας ; Ναυτιλία -- Μέτρα ασφαλείας ; Πλοία -- Περιβαλλοντικές απόψεις ; Tankers -- Safety regulations ; Liquefied natural gas carriers -- Safety regulations ; Ships -- Safety regulations ; Ships -- Environmental aspectsΠερίληψη
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την ασφάλεια στην ναυτιλία, η οποία συχνά απειλείται από επικίνδυνες καταστάσεις για το ίδιο το πλοίο, τους ανθρώπους εν πλω αλλά και το ίδιο το φορτίο. Παρουσιάζεται η αναγκαιότητα της ρύθμισης κάποιων αρχών που θα είναι σε θέση να αποτρέπουν επικίνδυνες καταστάσεις και να διατηρούν σε επαρκή επίπεδα τον έλεγχο της ασφάλειας. Αρχικά, μελετάται ο καθοριστικός ρόλος που παίζει η μεθοδολογία Goal Based Standards στον καθορισμό προτύπων για την κατασκευή νέων πλοίων και αναλύεται η εφαρμογή της σε πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και πετρελαιοφόρα. Εν συνεχεία, εξετάζεται η μεθοδολογία Formal Safety Assessment, η οποία έχει ως στόχο τον εντοπισμό, την αξιολόγηση και την αντιμετώπιση κινδύνων στο θαλάσσιο περιβάλλον. Για την καλύτερη κατανόηση της βαρύτητας της συγκεκριμένης μεθοδολογίας, μελετάται η εφαρμογή της σε πλοία με υψηλό κίνδυνο ατυχήματος και συγκεκριμένα σε δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου αερίου. Εν κατακλείδι, εξετάζονται τυχόν ελλείψεις των εν λόγω μεθοδολογιών και παρουσιάζονται μελλοντικά ζητήματα τα οποία χρήζουν περαιτέρω αξιολόγησης και ενημέρωσης.