dc.contributor.advisor | Γκαμαλέτσος, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Λεκάκου, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2015-07-17T09:36:20Z | |
dc.date.available | 2015-07-17T09:36:20Z | |
dc.date.issued | 1995 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6878 | |
dc.description.abstract | ΣΚΟΠΟΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΝΙΣΤΩΣΩΝ ΤΟΥ ΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕΝΟΥ "ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ" ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΑ ΠΕΔΙΑ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ, ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ, ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ. ΚΥΡΙΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΒΑΤΗΓΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ. ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΕΙΝΑΙ: - Η ΑΓΟΡΑ ΑΓΟΡΑ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ, ΟΡΙΖΟΝΤΙΩΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕΤΩΣ, ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΟ, ΟΠΟΥ ΟΜΩΣ ΕΜΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΑ, ΦΥΣΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑ. - Η ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΜΕΡΙΚΩΣ ΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ, ΠΑΡΑΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ. - Η ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΑΙΧΜΗΣ-ΑΝΤΙΑΙΧΜΗΣ, ΚΑΤΑ ΗΛΙΚΙΕΣ, ΚΑΤΑ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΚΑΙ ΥΠΑΚΟΥΕΙ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ ΕΘΝΙΚΟΥΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΓΩΓΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΠΕΔΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΣΕ ΠΛΟΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΙΧΑΝ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΠΗΓΕΣ ΖΗΤΗΣΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΙΜΕΣ. | el |
dc.format.extent | 365 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ναυτιλία | el |
dc.subject | Ακτοπλοΐα -- Ελλάδα | el |
dc.subject | Ναυτιλιακή οικονομική | el |
dc.title | Οικονομικές απόψεις του «Ακτοπλοϊκού ζητήματος». Η τιμολογιακή πολιτική | el |
dc.title.alternative | Economic aspects of the “Coastal issue”. Pricing policy | en |
dc.type | Doctoral Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.identifier.call | 387.51 ΛΕΚ | el |
dc.description.abstractEN | THE AIM OF THIS THESIS IS THE SCIENTIFIC RESEARCH OF THE MAIN ECONOMIC ASPECTS OF THE SO-CALLED "COASTAL ISSUE". THE RESEARCH IS BASED ON ECONOMIC THEORY, INTHE FIELDS OF MARITIME ECONOMICS, TRANSPORT ECONOMICS, MANAGERIAL ECONOMICS AND REGULATION ECONOMICS. THE TARGET IS THE ANALYSIS OF THE ECONOMIC STRUCTUREOF THE GREEK COASTAL PASSENGER SERVICES AND THE PRICING SYSTEM. THE CONCLUSIONS ARE: - THE GREEK PASSENGER COASTAL MARKET IS A DIFFERENTIATED OLIGOPOLY WHICH ALSO INCLUDE LOCAL NATURAL MONOPOLIES. - THE EXISTING PRICING SYSTEM IS PARTIALLY COST-BASED NEGLECTING THE DEMAND CHARACTERISTICS. - THE RECOMMENDED PRICING SYSTEM SHOULD BE BASED ON DISCRIMINATION IN CERTAIN AREAS: PEAK-OFF PEAK, AGE, FREQUENCY AND QUALITY OF SERVICE. BUT IT ALSO SHOULD AGREE WITH NATIONAL, ECONOMIC AND SOCIAL AIMS. IN ORDER TO DISCOVER THE MAIN CHARACTERISTICS OFTHE MARKET AND TO ARRIVE TO CERTAIN POLICY RECOMMENDATIONS WE DID A FIELD RESEARCH USING QUESTIONNAIRES, INVESTIGATING DEMAND, QUALITY OF SERVICE AND PRICES. | el |