Market orientation στις ναυτιλιακές εταιρείες
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ναυτιλιακές επιχειρήσεις -- Μάρκετινγκ ; Shipping companies (Maritime transportation) -- Marketing ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Strategic planningΠερίληψη
Το market orientation είναι ένας από τους κλάδους της επιστήμης του marketing, ο οποίος προτείνει τεχνικές εστίασης στην αγορά, απορροφώντας πληροφορίες από τα επιμέρους τμήματά της και διαμορφώνοντας ανάλογες τεχνικές ανταπόκρισης σε αυτές. Στην πραγματικότητα το market orientation αποτελεί μέρος της εταιρικής κουλτούρας και στοχεύει στην παροχή υψηλότερης ποιότητας στους καταναλωτές και κατ’ επέκταση υψηλότερης αποδοτικότητας στην επιχείρηση. Οι μελέτες για το market orientation ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1950 από οικονομολόγους πανεπιστημίων των Η.Π.Α. και περιλάμβαναν ορισμούς, θεωρητικές προσεγγίσεις, εμπειρικές μελέτες, μελέτες περιπτώσεων και εφαρμογές, ενώ την τρέχουσα δεκαετία διανύουμε την πιο παραγωγική περίοδο μελετών αλλά και εφαρμογών του παγκοσμίως. Οι περισσότερες εφαρμογές του market orientation συναντώνται κυρίως στους εμπορικούς και βιομηχανικούς κλάδους της οικονομίας. Ως αποτέλεσμα, οι επιπτώσεις του market orientation αποδεικνύεται ότι είναι θετικά συσχετισμένες με την απόδοση των επιχειρήσεων. Η ναυτιλιακή βιομηχανία αποτελείται από επιχειρήσεις οι οποίες υιοθετούν το στρατηγικό προγραμματισμό και εστιάζουν στην πελατοκεντρική προσέγγιση. Σύμφωνα με στοιχεία των τελευταίων ετών, η ναυτιλία έχει αρχίσει να υιοθετεί κάποιες από τις τεχνικές του market orientation, οι οποίες μπορούν να προσαρμοστούν στις ιδιαιτερότητες των στρατηγικών των ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Αρχικά η αγορά των εμπορευματοκιβωτίων, η οποία ήδη χρησιμοποιεί και άλλες τεχνικές marketing, και στη συνέχεια οι αγορές υγρών και ξηρών φορτίων υιοθετούν πειραματικά κάποιες από της τεχνικές του market orientation. Τα αποτελέσματα είναι επίσης θετικά όσον αφορά στη συνολική απόδοση της ναυτιλιακής επιχείρησης.