Εξέταση του προβλήματος εφοδιασμού των πλοίων LNG με έμφαση στα FLNG πλοία
Master Thesis
Συγγραφέας
Μάρκογλου, Γεώργιος Α.
Ημερομηνία
2015-05-13Επιβλέπων
Παπαδημητρίου, ΕυστράτιοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Liquefied natural gas -- Transportation ; Υγροποιημένο φυσικό αέριο ; ΠλοίαΠερίληψη
Το φυσικό αέριο είναι ένα ορυκτό καύσιμο, το οποίο λόγω της σύστασής του, συμβάλει σε μέγιστο βαθμό στη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου. Το εμπόριο του πραγματοποιείται είτε μέσω αγωγών, είτε υγροποιημένο μέσα σε κρυογόνες δεξαμενές μέσω πλοίων, φορτηγών και τραίνων. Στην δεύτερη περίπτωση, απαιτούνται κάποιες εγκαταστάσεις για την υγροποίησή, αποθήκευσή και επαναμετατροπή του σε αέρια μορφή, αλλά και εξειδικευμένα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Στις μέρες μας, έχει δημιουργηθεί ένας νέος τύπος πλοίου, με την ονομασία FLNG, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί μία πλωτή εγκατάσταση υγροποίησης και αποθήκευσης φυσικού αερίου. Το πρώτο πλοίου τέτοιου τύπου κατασκευάστηκε από την Shell με την ονομασία Prelude και έκανε το παρθενικό του ταξίδι το Δεκέμβριο του 2013. Στη συγκεκριμένη μελέτη έγινε προσπάθεια να αναλυθεί, πως η τοποθέτηση ενός αντίστοιχου πλωτού τερματικού σταθμού υγροποίησης φυσικού αερίου στην Κυπριακή Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (Οικόπεδο 12) για την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της ευρύτερης περιοχής της νοτιοανατολικής Μεσογείου, θα μπορούσε να αποτελέσει μία επικερδή επένδυση.