dc.contributor.advisor | Παζαρζής, Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Στούπα, Αικατερίνη | |
dc.date.accessioned | 2015-05-07T08:32:17Z | |
dc.date.available | 2015-05-07T08:32:17Z | |
dc.date.issued | 2014-11-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6525 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχοντας ως γνώμονα τη σημαντικότατη θέση που κατέχει η ελληνική ναυτιλία ως βιομηχανία συνεισφέρουσα στην ελληνική οικονομία, επιχειρεί να προσεγγίσει, μελετήσει και εξάγει συμπεράσματα σχετικά με τη
διαδικασία κτήσης πλοίου βασικά κατά το ελληνικό νομοθετικό πλαίσιο. Δεδομένης της πολυδιάστατης και διεθνούς φύσης της ναυτιλιακής δραστηριότητας επιχειρείται παράλληλα μια προσέγγιση του ζητήματος από φορολογική σκοπιά καθώς επίσης και
από τη σκοπιά του αγγλοσαξωνικού δικαίου που είναι το συνήθως διέπουν τις εμπορικές σχέσεις ναυτιλιακού ενδιαφέροντος.
Στο πρώτο κεφάλαιο παρατίθενται ορισμοί της έννοιας του πλοίου γενικά ούτως ώστε να ερμηνευτούν στη συνέχεια οι περιπτώσεις εφαρμογής των νομοθετικών διατάξεων. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στο βασικό νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την κτήση πλοίου στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στους Κώδικες Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου.
Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύονται οι πρωτότυποι τρόποι κτήσεως πλοίου και συγκεκριμένα η σύμβαση ναυπηγήσεως, η χρησικτησία και η εγκατάλειψη του πλοίου στον ασφαλιστή. Το τέταρτο κεφάλαιο αφορά τους παράγωγους τρόπους κτήσης πλοίου. Ειδικότερα γίνεται προσέγγιση της μεταβίβασης πλοίου μέσω συμβάσεως, εξαιτίας θανάτου, μέσω διάθεσης μερίδας συμπλοιοκτήτη, με δημόσιο πλειστηριασμό, με δωρεά, γονική παροχή και επικαρπία και προς εξασφάλιση απαιτήσεως. Τέλος, αναλύονται κατά το δυνατόν, η περίπτωση της κατάσχεσης και της παραχώρησης πλοίου. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται όλες οι τυπικές προϋποθέσεις που πρέπει να τηρηθούν και οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν προκειμένου να επέλθει η μεταβίβαση της κυριότητας του πλοίου. Το έκτο κεφάλαιο παρουσιάζει νομολογιακά παραδείγματα.
Το έβδομο κεφάλαιο επιχειρεί μια φορολογική προσέγγιση του ζητήματος της κτήσης και εκμετάλλευσης πλοίου
Στο όγδοο κεφάλαιο εξετάζεται το ζήτημα της κτήσης πλοίου από τη σκοπιά του αγγλοσαξωνικού δικαίου με ενδεικτική αναφορά σε σχετική νομολογία. | el |
dc.format.extent | 124 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ναυτιλία -- Δίκαιο και νομοθεσία | el |
dc.subject | Πλοία -- Φορολογία | el |
dc.subject | Ναυτιλιακή οικονομική | el |
dc.title | Πρωτότυπη και παραγωγή κτήση πλοίου | el |
dc.type | Master Thesis | el |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6525 | |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.identifier.call | 387.51 | el |
dc.description.abstractEN | This thesis, taking under consideration the significant position that the shipping industry holds in the Greek economy, wishes to identify, examine and draw conclusions on the ship acquisition process basically as per Greek legislative
framework . Given the multidimensional and transnational nature of maritime activity, this thesis is also attempting to approach the issue from a fiscal perspective as well as from the perspective of common law which usually governs trading relations of
maritime interest. The first chapter contains definitions of ship in general which will be useful for further interpretation of each case examined. The second chapter refers to the basic legal framework governing the acquisition of ship in Greece and specifically the Codes of Public and Private Law . The third chapter analyzes the original ways for obtaining acquisition of ship,
namely the shipbuilding contract, the adverse possession and the abandonment to the insurer. The fourth chapter refers to the productive mode of ship acquisition. Particularly the following issues are being approached: transfer of ship via a
memorandum of agreement, because of death , by transferring of co-shipowning shares, by public auction , by donation , parental benefit and enjoyment to secure debt. Finally, the cases of the attachment and the assignment of a ship are being
further analysed to the extent possible. The fifth chapter presents all the formal requirements to be met and the
procedures to be followed in order the transfer of ownership on a ship to be completed. The sixth chapter contains a list of case law examples. The seventh chapter approaches the acquisition and management of ships from a tax related point of view. In the eighth chapter there is an analysis of the issue of ship acquisition from the perspective of the common law with an indication in case law. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |