dc.contributor.advisor | Μερίκας, Ανδρέας | |
dc.contributor.author | Τσαρούχης, Χριστόφορος | |
dc.date.accessioned | 2015-05-06T08:58:24Z | |
dc.date.available | 2015-05-06T08:58:24Z | |
dc.date.issued | 2014-11-19 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6495 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία ασχολείται με τις μεθόδους αποτίμησης των ναυτιλιακών αγορών αναγνωρίζοντας ως κύριο προσδιοριστικό παράγοντα για τους σκοπούς της παρούσας εργασίας την επίδραση του βαθμού χρήσης ή αξιοποίησης του στόλου των πλοίων (Fleet Utilization Rate) πάνω στα χρηματοοικονομικά μεγέθη των ναυτιλιακών εταιριών βάσει των οποίων αυτές αποτιμούνται. Το μέτρο αυτό είναι ξεκάθαρα μέτρο χρόνου και υπολογίζεται διαιρώντας τις λειτουργικές ημέρες ενός πλοίου προς τις ημέρες ιδιοκτησίας του. Το μέτρο αυτό διασπάται σε τρεις επιμέρους δείκτες επάρκειας (εμπορικής, επισκευαστικής-συντήρησης και τεχνικής). Υπάρχουν διάφοροι μακροοικονομικοί και μικροοικονομικοί παράγοντες που διαμορφώνουν το επίπεδο του μέτρου αυτού σε κάθε ναυτιλιακή επιχείρηση, ενώ πιστεύεται ότι εταιρείες που διατηρούν υψηλό επίπεδο σε αυτό το μέτρο παραγωγικότητας θα έχουν και υψηλές χρηματοοικονομικές επιδόσεις. Σε έρευνα που έγινε σε 11 εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες στους τομείς φορτίου χύμα, τάνκερ και κοντέινερ για την περίοδο 2004-2014 και με χρήση υποδειγμάτων παλινδρόμησης προέκυψε ότι όντως ο αυξημένος βαθμός χρήσης ή αξιοποίησης μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη αποδοτικότητα, ιδιαίτερα όταν αυτή μετράται στα ίδια κεφάλαια. Επίσης, αυξημένη τεχνική επάρκεια είναι δυνατό να οδηγήσει σε αυξημένη κυκλοφοριακή ταχύτητα παγίων. Ερευνήθηκε και η επίδραση της κρίσης και βρέθηκε ότι ενώ προ κρίσης ισχύουν οι προαναφερθείσες επιδράσεις μετά την κρίση συνεχίζουν να ισχύουν αλλά σε λιγότερο έντονο βαθμό. | el |
dc.format.extent | 97 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ναυτιλιακές επιχειρήσεις | el |
dc.subject | Ναυτιλιακή οικονομική | el |
dc.title | Μέθοδοι αποτίμησης ναυτιλιακών αγορών | el |
dc.type | Master Thesis | el |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6495 | |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.identifier.call | 387.51 ΤΣΑ | el |
dc.description.abstractEN | This very dissertation deals with the valuation methods of the shipping markets considering as one important factor for shipping companies’ financial measures the Fleet Utilization Rate. This is a time productivity measure calculated dividing operating days of a ship over its ownership days. This measure can be disaggregated into three separate efficiency ratios (Commercial, Maintenance and Technical). There are several macro-economic and micro-economic factors affecting utilization rate level, while it is believed that shipping companies maintaining high level in this productivity measure will have very good financial performance. Research in 11 listed shipping companies in bulk, tankers and containers sectors for 2004-2014 period with regression models estimations provided evidence that increased utilization rate can lead to high return, especial return on equity. Moreover, increased technical efficiency can lead to increased fixed asset turnover. Economic crisis impact was also investigated. Results showed that before crisis positive effects exist, while after crisis positive effects still exist with lower extent however. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |