dc.contributor.advisor | Παζαρζής, Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Χειλίτση, Μαρίνα | |
dc.date.accessioned | 2015-05-05T07:21:02Z | |
dc.date.available | 2015-05-05T07:21:02Z | |
dc.date.issued | 2014-11-03 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6455 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία εστιάζει στη σύμβαση μεταφοράς πραγμάτων δια θαλάσσης, όπως αυτή είναι ενταγμένη στο ευρύτερο πλαίσιο της ναύλωσης, καθώς και στο νομικό πλαίσιο που τη διέπει, μέσα από τις σχετικές ισχύουσες διεθνείς συνθήκες.
Συγκεκριμένα, η μελέτη κινείται σε δύο βασικούς άξονες. Αρχικά, επιχειρείται εξέταση της ίδιας της σύμβασης μεταφοράς πραγμάτων, ξεκινώντας από τη σύμβαση ναύλωσης, στην οποία εντάσσεται, όπου ορίζονται όλες οι σχετικές έννοιες. Επιπλέον, εξετάζονται και τα στάδια πριν από τη σύναψη της σύμβασης με στόχο την πληρέστερη κατανόηση αυτής. Παράλληλα, επιχειρείται και η προσέγγιση του ευρύτερου μακροπεριβάλλοντος στο οποίο κινείται η σύμβαση μεταφοράς πραγμάτων, μέσα από την επισκόπηση των εννοιών της ναυλαγοράς και του ναύλου, καθώς και των παραγόντων που τους επηρεάζουν.
Στη συνέχεια, αναλύεται το νομικό πλαίσιο που διέπει τη σύμβαση μεταφοράς πραγμάτων δια θαλάσσης, και συγκεκριμένα εξετάζονται οι κανόνες της Χάγης (1924), το αναθεωρητικό πρωτόκολλο Βίσμπυ (1968), οι κανόνες του Αμβούργου (1978) και οι κανόνες του Ρόττερνταμ (2009), ενώ επιχειρείται η συγκριτική μελέτη τους.
Συνοπτικά, ο αναγνώστης έχει με αυτό τον τρόπο την ευκαιρία να εξερευνήσει την ίδια τη σύμβαση μεταφοράς πραγμάτων δια θαλάσσης, από πολλές διαφορετικές πλευρές, και να εστιάσει στη νομική παράμετρο, εξερευνόντας τους ισχύοντες κανόνες, τις προβλέψεις και τους στόχους τους, αλλά και την άποψη της αγοράς για αυτούς. | el |
dc.format.extent | 190 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Εμπορεύματα -- Μεταφορές | el |
dc.subject | Θαλάσσιες μεταφορές | el |
dc.title | Η σύμβαση μεταφοράς πραγμάτων δια θαλάσσης και το νομικό πλαίσιο που τη διέπει | el |
dc.type | Master Thesis | el |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6455 | |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.identifier.call | 388.11 ΧΕΙ | el |
dc.description.abstractEN | The present essay focuses on the contract of carriage of goods by sea, as part of the notion of the charter party, and the legal framework governing it, through the relevant applicable international treaties.
More specifically, the study is based on two main pillars. Initially, it is attempted to exam the contract of carriage of goods by sea itself, by starting from the charter party, in which the contract is included, and by defining all relevant notions. Moreover, for the reader’s better understanding, the stages before the signature of the contract are also examined. Furthermore, it is attempted to approach the wider macro-environment, within which the contract of carriage of goods by sea works, through an overview of the concepts of freight market and freight, and the factors that affect them.
The following chapter analyzes the legal framework governing the contract of carriage of goods by sea, and more specifically, the Hague rules (1924), the update protocol of Visby (1968), the Hamburg rules (1978) and the Rotterdam rules (2009) are examined, while they are also approached in a comparative way.
To summarize, the reader has the chance, in this way, to explore the contract of carriage of goods by sea itself, from many different perspectives, and to focus on the legal framework, further exploring the current legal rules, their provisions and goals, together with the market’s approach to them. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |