Εκπαίδευση του νοσηλευτικού προσωπικού χειρουργείων - Διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών των νοσηλευτών χειρουργείου.
Operating room nurses training – Operating room nurses learning needs assessment.
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Operating room nursing ; Nursing -- Study and teaching (Continuing education) ; Επαγγελματική εκπαίδευση ; Συνεχιζόμενη εκπαίδευσηΠερίληψη
Η διπλωματική εργασία έχει σκοπό την διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών των περιεγχειρητικών νοσηλευτών σε συγκεκριμένες δεξιότητες και τομείς της περεγχειρητικής νοσηλευτικής. Ο αόρατος ρόλος του νοσηλευτή στο διεγχειρητικό περιβάλλον και η ηγετική φυσιογνωμία που καλείται να δείξει διαχειριζόμενος διαφορετικές ειδικότητες και επιστημονικές ομάδες στη χειρουργική αίθουσα επιβάλλουν την εκπαίδευσή του σε πολλά και διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα. Η εκπαίδευση των νοσηλευτών χειρουργείου γεννήθηκε και εξελίχθηκε ακολουθώντας της εξελικτική πορεία του χειρουργείου και της χειρουργικής. Είναι μια ατέρμονη διαδικασία συνυφασμένη με την καθημερινή πρακτική. Ξεκινάει με την είσοδο του νεοεισερχόμενου νοσηλευτή στα χειρουργεία και τον συνοδεύει, αρχικά σε εντατικούς ρυθμούς ώστε να κάνει κτήμα του την άσηπτο τεχνική και σταδιακά να εκπαιδευτεί σε αόριστες χειρουργικές ειδικότητες, αποκτώντας ταυτόχρονα και τις υπόλοιπες δεξιότητες και γνώσεις που απαιτούνται για την ωρίμανσή του επαγγελματικά και την ανέλιξή του στην νοσηλευτική ιεραρχία. Γίνεται με την χρήση ποικίλων μεθόδων με ηγετική μορφή αυτή του κλινικού εκπαιδευτή- μέντορα και σύμφωνα με τις γενικότερες αρχές της νοσηλευτικής εκπαίδευσης. Το ερευνητικό τμήμα της εργασίας απευθύνεται σε νοσηλευτές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και επιχειρεί με τη χρήση ερωτηματολογίου κλειστού τύπου να ανιχνεύσει τις εκπαιδευτικές ανάγκες νοσηλευτών χειρουργείου σε δημόσια νοσοκομεία. Αφορά συγκεκριμένους τομείς δεξιοτήτων της περιεγχειρητικής πρακτικής όπως αυτή έχει περιγραφεί διεθνώς, και σκοπό έχει να διαπιστώσει το βαθμό αναγκαιότητας που ίδιοι οι νοσηλευτές δίνουν την εκπαίδευσή τους σε αυτές. Οι τομείς αυτοί είναι: Α Δεξιότητες τεχνικής και λειτουργίας χειρουργείου, Β Δεξιότητες έρευνας και αξιολόγησης, Γ Δεξιότητες παροχής άμεσης φροντίδας στον ασθενή, Δ Δεξιότητες διοίκησης και οργάνωσης. Μετά τη συλλογή των ερωτηματολογίων έγινε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων και συσχέτιση των απαντήσεων με παραμέτρους όπως τα έτη υπηρεσίας, την ύπαρξη ή όχι οργανωμένου συστήματος εκπαίδευσης, την θέση ευθύνης, το επίπεδο σπουδών. Τέλος στο κεφάλαιο συμπεράσματα – προτάσεις έγινε ανάλυση των συμπερασμάτων με βάση τα στοιχεία της στατιστικής επεξεργασίας των απαντήσεων των συμμετεχόντων στην έρευνα και προσπάθεια να διατυπωθούν αντίστοιχες προτάσεις.