Κριτήρια επιλογής δημόσιου ή ιδιωτικού φορέα υγείας και ικανοποίηση ασθενών.
Selection criteria for public or private health services and patient satisfaction.
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Υπηρεσίες υγείας -- Ποιότητα ; Ικανοποίηση ασθενών ; Νοσοκομεία -- Διοίκηση και οργάνωση ; ΕρωτηματολόγιοΠερίληψη
Η επιλογή μεταξύ ενός δημόσιου ή ιδιωτικού νοσοκομείου επηρεάζεται ανάλογα από τις αλλαγές στη κοινωνική ασφάλιση αλλά και των οικονομικών, εργασιακών, κοινωνικών και θεσμικών αλλαγών. Η επικαιρότητα και η σημασία των παραπάνω παραγόντων ήταν οι λόγοι για τους οποίους επιλέχθηκε να εκπονηθεί η παρούσα εργασία. Η Ελλάδα έχει αρκετούς φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει μια αύξηση του μεγέθους της αγοράς των ιδιωτικών υπηρεσιών υγείας, με τις γενικές κλινικές να αντιπροσωπεύουν το 66,8% της αγοράς του ιδιωτικού τομέα για το 2009 και το 2008 να καταγράφονται 15.028 κλίνες σε ιδιωτικά θεραπευτήρια επί συνόλου 53.652 κλινών. Η τελική μας όμως επιλογή από τι εξαρτάται και κατά πόσο ήμαστε ικανοποιημένοι από την χρήση υπηρεσιών της επιλογής μας; Στην συγκεκριμένη εργασία ερευνούμε στα δύο από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία της Αττικής, αλλά και της Ελλάδας, το Γ.Ν.Α. «Ο Ευαγγελισμός» και το Διαγνωστικό και Θεραπευτικό Κέντρο Αθηνών «Υγεία Α.Ε», τα ερωτήματα αυτά. Στα πλαίσια αυτά αναλύεται σε θεωρητικό επίπεδο η Ποιότητα Υπηρεσιών Υγείας, τα κριτήρια που την καθορίζουν και τα οφέλη της. Η Ικανοποίηση Ασθενών με την εννοιολογική προσέγγισή της, την συσχέτιση με την Ποιότητα Υπηρεσιών Υγείας και τα συστήματα μέτρησής της σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Επίσης αναλύεται το υλικό και η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την καταγραφή των απόψεων των ασθενών, αλλά και οι περιορισμοί και οι δυσκολίες που προέκυψαν κατά τη διάρκεια συμπλήρωσης των ερωτηματολογίων. Ενώ στη συνέχεια παρατίθενται τα αποτελέσματα της έρευνας, με τα κριτήρια επιλογής και τα ποσοστά ικανοποίησης ασθενών από το ιατρικό – νοσηλευτικό προσωπικό, τη διοικητική υπηρεσία και την κτιριακή-ξενοδοχειακή υποδομή. Η εκτίμηση της συνολικής ικανοποίησης των ασθενών από την παροχή υπηρεσιών των δυο νοσοκομείων και η καταγραφή τυχόν προβλημάτων και προτάσεων επίλυσής τους, οδηγεί σε συμπεράσματα και προτάσεις που μπορούν να αποτελέσουν πολύτιμο βοήθημα και οδηγό για τον έλεγχο και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και των δύο νοσοκομείων.