Ικανοποίηση των εργαζομένων: μελέτη περίπτωσης εταιρείας που δραστηριοποιείται στην εισαγωγή, προώθηση και διανομή πρωτοποριακών ιατρικών προϊόντων και τεχνολογιών στην Ελλάδα. = Employee’s satisfaction: a case study of a company which deals with import, promotion and distribution of medical products in Greece.
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εργασιακή ικανοποίηση ; Ανθρώπινο δυναμικό ; Επαγγελματική ικανοποίηση ; Διοίκηση και οργάνωση υπηρεσιών υγείας ; Οικονομικές κρίσειςΠερίληψη
Εισαγωγή: Η ικανοποίηση των εργαζομένων είναι άμεσα συνδεδεμένη με την οργανωσιακή κουλτούρα και την πορεία ανάπτυξης της επιχείρησης στην οποία υπηρετούν. Η τρέχουσα οικονομική κρίση, που επηρεάζει άμεσα ακόμα και επιτυχημένες επιχειρήσεις, φαίνεται να έχει επιπτώσεις και στο επίπεδο ικανοποίησης των υπαλλήλων που εργάζονται σε εμπορικές επιχειρήσεις του κλάδου Υγείας. Σκοπός: Η μελέτη αυτή έχει σκοπό την καταγραφή της ικανοποίησης των εργαζομένων σε μια ήδη εδραιωμένη και επιτυχημένη (με τα προ-κρίσης δεδομένα) εμπορική επιχείρηση, που δραστηριοποιείται στην αγορά εμπορίας ιατρικών προϊόντων. Μεθοδολογία και Πληθυσμός Μελέτης:Η μελέτη χρησιμοποιεί αρχικά μία επισκόπηση της βιβλιογραφίας για να καλύψει το θεωρητικό μέρος της εργασιακής ικανοποίησης και στη συνέχεια μια έρευνα πεδίου με χρήση ερωτηματολογίου. Η εις-βάθος διερεύνηση του θέματος, που διεξήχθη με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου (53 ερωτήσεις), είχε ως στόχο την εκτίμηση της αξιοπιστίας, του σεβασμού, της εντιμότητας καθώς και της υπερηφάνειας που προσφέρει η εταιρεία στους εργαζόμενούς της. Τα 53 ερωτηματολόγια διανεμήθηκαν από 15/07/2011 έως 15/09/2011. Από αυτά ελήφθησαν 44. Συμπληρωματικά, διενεργήθηκε συνέντευξη με την Προϊσταμένη του Ανθρώπινου Δυναμικού της εταιρείας. Εξετάσθηκαν θέματα στρατηγικών που αναπτύσσει η διοίκηση, προκειμένου να αντεπεξέλθει στα νέα δεδομένα με τις λιγότερες δυνατές απώλειες για τους εργαζόμενους. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με τη χρήση του SPSS έκδοση 17. Αποτελέσματα: Στο χρονικό διάστημα που διεξάγεται η εν λόγω έρευνα παρουσιάζονται πολλές αλλαγές στο οικονομικό σύστημα της χώρας κι αυτές έχουν τη δύναμη να επηρεάσουν ακόμη και τις πιο υγιείς εταιρείες. Οι εργαζόμενοι, ενώ στην πλειοψηφία τους είναι ευχαριστημένοι από τη διοίκηση της εταιρείας, παρουσιάζουν προβλήματα ανασφάλειας και αβεβαιότητας για το μέλλον. Τα αποτελέσματα αυτά είναι δικαιολογημένα και σε μεγάλο βαθμό αναμενόμενα αφού τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για τη συγκεκριμένη κατάσταση είναι επώδυνα. Ειδικά όταν οι εργαζόμενοι βρίσκονται στην αρχή μιας αλλαγής αντιδρούν γιατί φοβούνται για το «άγνωστο». Εντύπωση κάνει η μη-συμπλήρωση των δημογραφικών στοιχείων σε αρκετά από τα ερωτηματολόγια, γεγονός που ερμηνεύεται ως εργασιακός ‘φόβος’. Συμπεράσματα: Σε περίοδο κρίσεων, σε μια εταιρεία που υπάρχουν οι βάσεις, η διοίκηση φαίνεται ότι, κατ’ αρχήν, έχει στο πλευρό τους υπαλλήλους της. Ωστόσο, απαιτείται ιδιαίτερη και συνεχής διαχείριση των εργαζομένων προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι όποιες δυσκολίες και να προσαρμοστούν στην νέα πραγματικότητα.