Η ηλεκτρονική διαφήμιση ως ένα εργαλείο μάρκετινγκ για τις υπηρεσίες υγείας.
Electronic advertising as a marketing tool for health services.
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπαγεωργίου, Αριστομένης
Ημερομηνία
2014-12-15Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Journalism, Medical -- Greece ; Διαφήμιση στο Διαδίκτυο ; Διαδίκτυο (Internet) ; Social mediaΠερίληψη
Με την αυξανόμενη διείσδυση του Διαδικτύου παγκοσμίως, με τους χρήστες να έχουν ξεπεράσει τα δύο δισεκατομμύρια, αλλά και στην Ελλάδα, όπου σύμφωνα με έρευνα της Eurostat ο ένας στους δύο Έλληνες το 2011 έκανε χρήση του Διαδικτύου, είναι επόμενο ο χρήστης να εκτίθεται καθημερινά σε πλήθος ηλεκτρονικών διαφημίσεων κατά την περιήγησή του στις διάφορες ιστοσελίδες. Το 2011 οι ηλεκτρονικές αγορές για προϊόντα και υπηρεσίες των Ελλήνων καταναλωτών έφτασαν στα €1,7 δις, σημειώνοντας αύξηση 30% σε σχέση με το 2010. Πλέον, 1,5 εκατομμύριο on line Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν κατά μέσο όρο 15 φορές/χρόνο από το Διαδίκτυο, ξοδεύοντας €1.150/χρόνο, εκ των οποίων τα 2/3 κατευθύνονται σε ελληνικούς ιστότοπους. Ποια είναι όμως η συμπεριφορά και η γνώμη του Έλληνα δυνητικού καταναλωτή για αυτές τις διαφημίσεις, ποια είναι τα συναισθήματα του και ειδικότερα πώς επηρεάζεται η καταναλωτική του συμπεριφορά από τις ηλεκτρονικές διαφημίσεις για προϊόντα/υπηρεσίες υγείας; Οι απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους ανθρώπους του Μάρκετινγκ να βελτιστοποιήσουν αυτές τις διαφημίσεις ώστε να έχουν τη μέγιστη αποτελεσματικότητα στον καταναλωτή. Η παρούσα έρευνα, η οποία προσπαθεί να δώσει κάποιες απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα, διεξήχθη στις περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά με τη διανομή ερωτηματολογίων και με δείγμα 197 ατόμων μεταξύ Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου του 2008. Κατ’ αρχάς, στο θεωρητικό μέρος γίνεται αναφορά στο Διαδίκτυο, στα τελευταία δεδομένα και στη διείσδυση του Διαδικτύου παγκοσμίως και στην Ελλάδα. Κατόπιν, ορίζεται η διαφήμιση και ειδικότερα η ηλεκτρονική διαφήμιση και περιγράφονται τα διάφορα είδη της. Ειδική αναφορά γίνεται στα Κοινωνικά Μέσα, η διάδοση των οποίων, ιδιαίτερα στους νέους, είναι ραγδαία και επομένως αποτελούν ένα εξαιρετικό πεδίο για την εξέλιξη της ηλεκτρονικής διαφήμισης και κατόπιν περιγράφονται τα είδη τους. Το επόμενο κεφάλαιο αφορά το Μάρκετινγκ, το Μάρκετινγκ υπηρεσιών, το μείγμα Μάρκετινγκ υπηρεσιών και ειδικότερα το Μάρκετινγκ υπηρεσιών υγείας, το σκοπό και το ρόλο του. Ακολουθεί το κεφάλαιο της έρευνας, ο σκοπός και οι στόχοι της, η μεθοδολογία της έρευνας, η στατιστική ανάλυση, εξάγονται τα συμπεράσματα και γίνονται συγκρίσεις με υπάρχοντα δεδομένα και τέλος αναφέρονται οι περιορισμοί της.