Σύγκριτική ανάλυση / αξιολόγηση των δεικτών επίδοσης δόσης της Ελλάδας στον τομέα των logistics και προτάσεις για την βελτίωση της Ελλάδα επί αυτών
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Logistics ; Management ; Προμήθειες -- ΑξιολόγησηΠερίληψη
Η Ελλάδα βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση, να διανύει το έκτο χρόνο ύφεσης, η οποία επήλθε λόγω κακής διαχείρισης των δημοσίων οικονομικών της και είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση των δημοσίων ελλειμμάτων και του δημόσιου χρέους. Η Ελληνική Κυβέρνηση αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα του κλάδου Μεταφορών και τις δυνατότητες αυτού, να επιφέρει ταχύτατη και κυρίως μόνιμη ανάπτυξη για την οικονομία μας, δίνει τεράστια σημασία στην επίτευξη κάποιων στόχων, που έχουν σχέση με τον κλάδο των μεταφορών, εμπορίου, και Logistics.
Παράλληλα, λόγω της σπουδαιότητας του κλάδου των logistics στην οικονομία κάθε χώρας, έχουν θεσπιστεί μία σειρά από δείκτες (performance indices) οι οποίοι αξιολογούν την «επίδοση» των χωρών σε θέματα logistics.
Απώτερος στόχος του συγγραφέα είναι να παρουσιάσει και να συγκρίνει τους σημαντικότερους δείκτες επίδοσης στο χώρο των logistics, να παρουσιάσει τη θέση της Ελλάδος σε κάθε έναν από αυτούς, παρουσιάζοντας παράλληλα την υφιστάμενη κατάσταση της Ελλάδας σχετικά με τον κλάδο, καθώς και τέλος να προτείνει συγκεκριμένες δράσεις οι οποίες θα είχαν σημαντικό αντίκτυπο στη βελτίωση της επίδοσης της χώρας μας στον κλάδο των logistics, λαμβάνοντας υπόψη και βέλτιστες πρακτικές από χώρες που πρωτεύουν (“top-performers”).
Αναλυτικότερα:
Στα πρώτα δύο κεφάλαια της παρούσας μελέτης γίνεται καταγραφή βασικών εννοιών του τομέα των μεταφορών καθώς και ανάλυση τάσεων, έτσι ώστε να «διαμορφωθεί το τοπίο» σχετικά με το τι νοείται με τον όρο logistics, καθώς και το ποιές είναι οι σημαντικότερες εξελίξεις του κλάδου.
Στο τρίτο κεφάλαιο της εργασίας εξηγούμε την ανάγκη για μέτρηση των επιδόσεων όσων ασχολούνται με τον τομέα των μεταφορών και εν συνεχεία μελετήθηκαν οι σημαντικότεροι δείκτες επίδοσης στον κλάδο των logistics, παρουσιάζοντας ωστόσο και τα μειονεκτήματα των εν λόγω δεικτών επίδοσης τα οποία δύναται να περιορίζουν την αξιοπιστία τους.
Επιπλέον κρίθηκε σημαντικό να διενεργηθεί μία λεπτομερής ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης των Logistics στην Ελλάδα. Στο τέταρτο λοιπόν κεφάλαιο γίνεται ανάλυση της Ελληνικής πραγματικότητας, λαμβάνοντας υπόψη τους παράγοντες των υποδομών, των υπηρεσιών αλλά και το ρυθμιστικό πλαίσιο, καθώς και ανάλυση των δρομολογημένων έργων / πρωτοβουλιών που έχουν ως στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της χώρας στο συγκεκριμένο κλάδο.
Έχοντας διαπιστώσει τις ανάγκες και τα προβλήματα του τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα θα πρέπει να εξεταστούν οι βέλτιστες περιπτώσεις χωρών που πρωτεύουν στον συγκεκριμένο τομέα με στόχο την υιοθέτηση / προσαρμογή στα ελληνικά δεδομένα εκείνων των πρακτικών που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην περεταίρω ανάπτυξη του τομέα των logistics στην Ελλάδα. Στο πέμπτο κεφάλαιο εξετάζουμε τις περιπτώσεις / μοντέλα προγραμματισμού των χωρών της Γερμανίας και της Ολλανδίας.
Τέλος, στο έκτο κεφάλαιο λαμβάνοντας υπόψη την υφιστάμενη κατάσταση, τα ήδη δρομολογημένα έργα αλλά και σημαντικές βέλτιστες πρακτικές του εξωτερικού, ο συγγραφέας της παρούσης μελέτης προέβη σε καταγραφή συμπερασμάτων και προτάσεων είτε για έργα υποδομής, για την ανάπτυξη προηγμένων υπηρεσιών, είτε για πρωτοβουλίες τροποποίησης του υφιστάμενου ρυθμιστικού πλαισίου.