Ικανοποίηση ασφαλισμένων από εξωτερικά ιατρεία του ΙΚΑ στη Νομαρχία Πειραιά.
Satisfaction of insured persons from the outpatients' department of the social insurance institute (IKA) in the prefecture of Piraeus.
Master Thesis
Συγγραφέας
Καναβού, Αικατερίνη
Ημερομηνία
2014-11-19Επιβλέπων
Γιαννακόπουλος, ΔιονύσιοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων ; Ασφάλιση, ΚοινωνικήΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η μέτρηση της ικανοποίησης των ασφαλισμένων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από τα εξωτερικά ιατρεία του ΙΚΑ στη Νομαρχία Πειραιά. Στην έρευνα, που διεξήχθη από τον Ιούλιο του 2010 έως τον Μάιο του 2011 συμμετείχαν 400 ασφαλισμένοι. Χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο κατέγραφε την συνολική ικανοποίηση, αλλά και την ικανοποίηση στα εξής στοιχεία: Πρόσβαση, Κτίριο/χώροι/υποδομή, Προσωπικό και Εξυπηρέτηση. Η κλίμακα που επιλέχθηκε για τη βαθμολόγηση των απαντήσεων ήταν αυτή του Likert. Για την ανάλυση των δημογραφικών στοιχείων χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα SPSS έκδοση 16.0, ενώ για την μέτρηση της ικανοποίησης χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα MUSA. Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι οι ασφαλισμένοι δεν ήταν ικανοποιημένοι στο σύνολο, αφού ο μέσος δείκτης ικανοποίησης έφτανε το 31,29%. Το κριτήριο με την μικρότερη απόδοση ικανοποίησης ήταν η Εξυπηρέτηση (14,86%) και ακολουθεί το κριτήριο Κτίριο/χώροι/υποδομή (28,8%). Το Προσωπικό (54,68%) και η Πρόσβαση (56,71%) αποτέλεσαν κριτήρια με την μικρότερη βαρύτητα και απαιτητικότητα. Το 95,75% δήλωνε ότι οι διαδικασίες εξυπηρέτησης ήταν γραφειοκρατικές, ενώ μεγάλη βαρύτητα δινόταν στην διαθέσιμη ημερομηνία για ραντεβού. Το κτίριο που στεγαζόταν τα εξωτερικά ιατρεία του ΙΚΑ χαρακτηρίστηκε από ένα μεγάλο ποσοστό ασφαλισμένων από μέτριο ως απαράδεκτο. Οι ασφαλισμένοι δεν ήταν ικανοποιημένοι ούτε από τον εξοπλισμό των ιατρείων, ούτε από τα μηχανήματα, λόγω της συχνής εμφάνισης δυσλειτουργίας, ούτε όμως και από την καθαριότητα. Ακόμα, έδιναν περισσότερο βαρύτητα στο διοικητικό προσωπικό και στην εξυπηρέτησή τους, παρά στο ιατρικό προσωπικό και τις γνώσεις του. Συμπερασματικά, τα εξωτερικά ιατρεία του ΙΚΑ δεν ικανοποιούσαν τις προσδοκίες των ασφαλισμένων σε μεγάλο ποσοστό. Κρίνεται επιτακτική ανάγκη η λήψη μέτρων, κυρίως σε ότι αφορά στην απλούστευση της εξυπηρέτησης τους και στην αναβάθμιση των κτιρίων.