Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΧατζηδήμα, Σταματίνα
dc.contributor.authorΣτέφα, Ζαχαρούλα Α.
dc.date.accessioned2014-10-10T08:13:20Z
dc.date.available2014-10-10T08:13:20Z
dc.date.issued2014-10-10T08:13:20Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6060
dc.description.abstractΣε ένα συνεχές και δυναμικό περιβάλλον, όπως είναι ο χώρος του νοσοκομείου, καταβάλλεται προσπάθεια ώστε το προσωπικό να αντιμετωπίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, προκειμένου να αυξηθεί η ικανοποίηση. Η εργασιακή ικανοποίηση αναφέρεται στο πώς οι άνθρωποι αισθάνονται σε σχέση με την εργασία τους (Spector, 1997), δηλαδή, αν είναι ικανοποιημένοι ή δυσαρεστημένοι από τις συνθήκες εργασίας τους. Η επαγγελματική ικανοποίηση ή η δυσαρέσκεια είναι το αποτέλεσμα της σχέσης ανάμεσα στις προσδοκίες που έχουν τα άτομα για την εργασία τους και το τι πραγματικά μπορούν να πάρουν από αυτή (Abu- Bader, 2000). Υπάρχει πλήθος παραγόντων που επηρεάζει το ατομικό επίπεδο ικανοποίησης της εργασίας, όπως το επίπεδο αμοιβών, η δικαιοσύνη στο σύστημα προαγωγών, η ποιότητα των συνθηκών εργασίας, η ηγεσία και οι σχέσεις μεταξύ των εργαζομένων, καθώς και τα χαρακτηριστικά της ίδιας της εργασίας (ποικιλία καθηκόντων, ενδιαφέροντα και ευκαιρίες). Η εργασιακή ικανοποίηση δεν είναι ταυτόσημη με την υποκίνηση αλλά είναι δύο έννοιες στενά συνδεδεμένες. Με τον όρο «υποκίνηση» εννοούμε τη διαδικασία ενεργοποίησης των ικανοτήτων των εργαζομένων, με σκοπό την επίτευξη των στόχων του οργανισμού. Επομένως, για να παρακινηθούν οι εργαζόμενοι μιας επιχείρησης, η Διοίκηση οφείλει να γνωρίζει ποιες είναι οι ανάγκες που πρέπει να ικανοποιηθούν. Επιστήμονες, όπως ο Maslow, ο Herzberg κ.ά., ανέπτυξαν θεωρίες σχετικά με την ανθρώπινη παρακίνηση, που δίνουν ικανοποιητικές πληροφορίες και απαντήσεις στα διοικητικά στελέχη που αναζητούν τρόπους ώστε να κάνουν πιο αποδοτική την επιχείρησή τους. Στην παρούσα εργασία γίνεται αναφορά στις θεωρίες παρακίνησης καθώς και τους παράγοντες της εργασιακής ικανοποίησης με ιδιαίτερη αναφορά στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό. Λόγος, επίσης, γίνεται και για τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στα δημόσια ελληνικά νοσοκομεία καθώς και τα προβλήματα που καλούνται οι διοικήσεις τους να αντιμετωπίσουν. Στη συνέχεια παρουσιάζεται έρευνα, η οποία διενεργήθηκε μέσα στα πλαίσια της παρούσας εργασίας και έχει ως θέμα την επαγγελματική ικανοποίηση του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού του ιδρύματος «Ευαγγελισμός». Παρατίθενται τα συμπεράσματα της έρευνας και κάποιες προτάσεις βελτίωσης της αποδοτικότητας των εργαζομένων.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΑνθρώπινο δυναμικό
dc.subjectΕργασία και εργαζόμενοι -- Ψυχολογικές απόψεις
dc.subjectΠαρακίνηση (Ψυχολογία)
dc.subjectΝοσοκομεία -- Διοίκηση και οργάνωση
dc.titleΕργασιακή ικανοποίηση και υποκίνηση προσωπικού: περίπτωση νοσοκομείου "Ευαγγελισμός" = Job satisfaction and staff incitement. Case study: Evangelismos
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6060
dc.identifier.call658.3 ΣΤΕ
dc.description.abstractENIn a continuous and dynamic environment such as the hospital, there is an incessant attempt to manage staff in the best possible way in order to reach the maximum level of their employment satisfaction. The job satisfaction describes how people feel in relation to their job (Spector, 1997), that is, whether someone is satisfied or dissatisfied with his/her working conditions. The job satisfaction or dissatisfaction is the result of the relationship among the expectations that people have for their work and what they can really get from this (Abu-Bader, 2000). There are many factors that affect the individual level of work satisfaction, such as the level of wages, the justice in the promotion system, the quality of working conditions, leadership and relations among workers and the characteristics of the work itself (variety of tasks, interests and opportunities). The job satisfaction is not identical to the stimulation but those two terms are closely linked. The term «incitement» refers to the process of activating the skills of workers in order to achieve the organization's goals. Therefore, in order to encourage employees of a company, the management should know what their needs are to be met. Scientists such as Maslow, Herzberg and others developed theories of human motivation that give satisfactory information and answers to managers who seek ways to make their business more efficient. This paper refers to the theories of motivation and the factors of job satisfaction with particular reference to health professionals. There is also indication for the current conditions in Greek public hospitals and the administrative problems they face. A conducted research is presented based on the job satisfaction of the medical staff of the institution «Evangelismos». The conclusions of the research are presented along with some suggestions for improving the employee’s efficiency.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»