Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΣαμπράκος, Ευάγγελος
dc.contributor.authorΙσκινατζή, Μαργαρίτα
dc.date.accessioned2014-07-10T11:54:49Z
dc.date.available2014-07-10T11:54:49Z
dc.date.issued2014-07-10T11:54:49Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5945
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης την ναυτιλιακή αγορά και την επίδραση που έχει η παγκόσμια οικονομική κρίση τόσο αυτή όσο και στη χρηματοδότησή της. Η εργασία αποτελείται από οκτώ (8) κεφάλαια: Αρχικά (Κεφάλαιο 1) γίνεται εισαγωγή στις έννοιες της ύφεσης και της οικονομικής κρίσης και αποσαφηνίζεται η διαφορά τους. Είναι δύσκολο για κάποιον που δεν είναι οικονομικός αναλυτής να διακρίνει εύκολα πότε μία χώρα βρίσκεται σε περίοδο ύφεσης και πότε αντιμετωπίζει οικονομική κρίση. Στη συνέχεια (Κεφάλαιο 2) αναφέρονται τα αίτια της οικονομικής κρίσης. Αυτά δεν προέρχονται μόνο από τις τράπεζες αλλά και από τις εποπτικές αρχές, τους οίκους αξιολόγησης, ακόμα και τους ίδιους του επενδυτές και γίνεται αναφορά στο ρόλο που διαδραμάτισε κάθε ένας από αυτούς. Στην επόμενη ενότητα (Κεφάλαιο 3) γίνεται απολογισμός των συνεπειών της οικονομικής κρίσης. Συνέπειες που επηρέασαν σημαντικούς κλάδους της οικονομίας μίας χώρας. Την απασχόληση, το εμπόριο, τον τουρισμό και τέλος την ναυτιλία που αποτελεί και το κυρίως θέμα της παρούσας μελέτης. Στο επόμενο κεφάλαιο (Κεφάλαιο 4) γίνεται θεωρητική προσέγγιση της λειτουργίας της ναυτιλιακής αγοράς. Διευκρινίζεται η έννοια της ναυλαγοράς και από τι επηρεάζεται, καθώς επίσης και τι είναι ναυλοδείκτες και πως καθορίζεται ο ναύλος. Ακολούθως (Κεφάλαιο 5) περνάμε από την θεωρία στην πραγματικότητα και εξετάζουμε πώς η οικονομική κρίση επέδρασε στη ναυλαγορά τόσο του ξηρού και του υγρού φορτίου όσο και των εμπορευματοκιβωτίων. Επίσης μελετάμε και κάποιους ενδεικτικούς εξωγενείς παράγοντες πέρα από την ταραγμένη κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας, οι οποίοι διαδραμάτισαν εξίσου καθοριστικό ρόλο στο προσδιορισμό των ναύλων. Στη συνέχεια (Κεφάλαιο 6) παρουσιάζεται η συμπεριφορά των αξιών των πλοίων και πως αυτές διαμορφώθηκαν κατά την περίοδο 2008-2011. Πώς αντιμετώπισαν οι ναυπηγικές βιομηχανίες την έλλειψη ρευστότητας από την πλευρά των πλοιοκτητών και πώς διαχειρίστηκαν τα διαλυτήρια στις ασιατικές ακτές την αυξημένη προσφορά των πλοίων; Στην επόμενη ενότητα (Κεφάλαιο 7) γίνεται αναφορά στην ζωτικής σημασίας χρηματοδότηση των ναυτιλιακών εταιρειών για την πραγματοποίηση των δραστηριοτήτων τους. Η χρηματοδότηση που ως επί το πλείστον γινόταν μέχρι το 2008 από τις τράπεζες περιορίστηκε σε μεγάλο βαθμό, ωθώντας τους πλοιοκτήτες σε προσφυγή άλλων μεθόδων προκειμένου να αποκτήσουν την απαιτούμενη ρευστότητα. Τέλος (Κεφάλαιο 8), γίνεται μία σύντομη αναφορά στην ελληνική ναυτιλία. Η Ελλάδα παράλληλα με την παγκόσμια οικονομική κρίση έχει να αντιμετωπίσει και το ελληνικό δημόσιο χρέος. Όμως διατηρεί μία ναυτική ταυτότητα, με ρίζες στο πολύ μακρινό παρελθόν, γεγονός που της προσδίδει εμπειρία για να σταθεί στο προσκήνιο με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΟικονομικές κρίσεις
dc.subjectΝαυτιλιακή οικονομική
dc.titleΟικονομική κρίση και ναυτιλιακή αγορά
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5945
dc.identifier.call387.5 ΙΣΚ
dc.description.abstractENThe present paper aims to study the shipping market and the effect of the global financial crisis, not only in the shipping itself but also in the financing of the sector. The said paper consists of eight (8) chapters: Initially (Chapter 1), we make an introduction in the meanings of recession and financial crisis, and we clarify the difference between them. It is difficult for someone who is not a financial analyst to easily distinguish when a country is being in a recession period and when facing a financial crisis. Then in Chapter 2 the causes of the crisis are indicated and reference is made to each one of them. These causes did not only rise up by the banks, but also by the supervisors, the rating agencies and even the investors themselves. In the next section (Chapter 3), we make a countdown of the consequences of the financial crisis. Consequences that affected very important sectors of a country’s economy, such as employment, trade, tourism and last but not least shipping, which is our study’s main part. In Chapter 4, we approach theoretically the operation of the shipping market. It is also being clarified the meaning of the freight market and of the factors that affect same, as well as the meaning of the shipping indices and how the freight is being determined. Chapter 5 follows, which passes from theory to practice. We study how the financial crisis impacted on the freight market of both the dry, wet sector and container’s one and also some illustrative external factors that played equally crucial role in determining the freight. Then, Chapter 6 illustrates the behavior of ship values and how these were formed during the period of 2008-2011. How shipbuilders experienced the lack of liquidity of the ship owners and how the Asian shipbreakers handled the oversupply of ships? In the next section (Chapter 7), reference is made to the vital role of the financing in shipping companies in order to carry out their activities. Funding, which till 2008 was mostly done by the banks, it was largely limited in the years to come, giving impetus to owners to look for other methods to obtain the required liquidity. Finally (Chapter 8), there is a brief reference to Greek shipping. Greece along with the global economic crisis has to face as well the governmental Greek debt. However, Greece maintains a pure shipping identity, rooted in the very distant past, which gives her the experience to stand on stage and move forward with the least possible losses.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»