dc.contributor.advisor | Τσελέντης, Βασίλειος | |
dc.contributor.author | Καραμεσίνης, Γεώργιος - Φαίδωνας Δ. | |
dc.date.accessioned | 2014-06-19T09:16:08Z | |
dc.date.available | 2014-06-19T09:16:08Z | |
dc.date.issued | 2014-06-19T09:16:08Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5895 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της διπλωματικής αυτής εργασίας είναι - κυρίως - η περιβαλλοντική προσέγγιση της διάλυσης πλοίων. Αναλύεται η κατάσταση που επικρατεί στην εν λόγω βιομηχανία, ενώ γίνεται παράλληλα παρουσίαση των προβλημάτων που ανακύπτουν όσον αφορά περιβαλλοντικές και κοινωνικές παραμέτρους. Επιπλέον αναλύεται το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις διαλύσεις πλοίων καθώς και οι προτάσεις που αναμένεται να εξελίξουν την βιομηχανία και να την ωθήσουν προς την υιοθέτηση ορθότερων πρακτικών. Τέλος, γίνεται αναφορά στις εναλλακτικές μορφές αξιοποίησης των υπό απόσυρση από την εμπορική τους δράση πλοίων. Αναλυτικότερα στο πρώτο κεφάλαιο εκτίθεται συντόμως η πορεία της βιομηχανίας διαλύσεων από την απαρχή της έως σήμερα και παρουσιάζονται οι χρησιμοποιούμενες μέθοδοι. Επίσης αναφέρονται οι λόγοι επιλογής των τοποθεσιών των διαλυτηρίων και τα οικονομικά πλεονεκτήματα της χρήσης τους. Το δεύτερο κεφάλαιο πραγματεύεται τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των διαλύσεων, τα υλικά των πλοίων που αποτελούν κίνδυνο για το οικοσύστημα λόγω της τοξικότητάς τους και τους τρόπους αντιμετώπισης της προκαλούμενης ρύπανσης. Στο τρίτο κεφάλαιο εξετάζονται εναλλακτικές μορφές χρήσης ενός πλοίου που έχει ολοκληρώσει το ωφέλιμο όριο εμπορικής εκμετάλλευσης και η οικονομική βιωσιμότητά τους. Το τέταρτο κεφάλαιο αφορά τη μέθοδο “Life Cycle Assessment” ή αλλιώς “Cradle to Grave” και τη δυνατότητα εφαρμογής της στη περίπτωση των πλοίων. Το πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζει την ισχύουσα ελληνική και διεθνή νομοθεσία, και το έκτο κεφάλαιο αποτελείται από συμπεράσματα καθώς και γενικές παρατηρήσεις σχετικά με τις δραστηριότητες διάλυσης. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Πλοία -- Περιβαλλοντικές απόψεις | |
dc.subject | Πλοία -- Διάλυση | |
dc.subject | Ναυπηγική βιομηχανία | |
dc.subject | Ναυτιλία -- Δίκαιο και νομοθεσία | |
dc.title | Περιβαλλοντικές συνιστώσες των διαδικασιών διάλυσης πλοίων. Ανάλυση, αποτελεσματικότητα και οικονομικές επιπτώσεις από την υιοθέτηση πρακτικών όπως: “life cycle assessment” και “cradle to grave” | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5895 | |
dc.identifier.call | 363.73'1 ΚΑΡ | |
dc.description.abstractEN | The aim of this dissertation is the environmental approach to ship demolition process. Current status of the aforementioned industry is being analyzed, while, at the same time, a presentation of the emerging problems is being pursued, that deals with both environmental and social parameters. Furthermore there is analysis on the statutory frame concerning ship demolition industry as well as the propositions that are expected to evolve the industry and drive it towards the adoption of more sound and politically correct practices. In conclusion, alternative ways for reclaiming of retiring ships are presented. In detail the first chapter, succinctly presents the course of the ship demolition industry from its early days until present and the methods that are in use today. Additionally, there is reference to yard locations’ criteria and the economic advantages of their use. The second chapter negotiates the environmental repercussions of the demolition activities, the hazardous materials (due to their toxicity) and the ways of treating the created pollution. In the third chapter, there is an inquiry into the alternative uses of a ship that has completed its useful commercial-life expectancy and their economic viability. The fourth chapter addresses the “Life Cycle Assessment’’ method (also known as “Cradle to Grave”) and its possible implementation in the case of commercial vessels. The fifth chapter is dedicated to the presentation of greek and international legislation concerning demolition activities, and, the sixth chapter contains both conclusions and general outlines of demolition procedures. | |