dc.contributor.advisor | Τζαννάτος, Ερνέστος | |
dc.contributor.author | Καλλιακούδας, Ηλίας | |
dc.date.accessioned | 2014-04-15T10:23:45Z | |
dc.date.available | 2014-04-15T10:23:45Z | |
dc.date.issued | 2014-04-15T10:23:45Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5769 | |
dc.description.abstract | Το θαλάσσιο εμπόριο αντιστοιχεί στο 90% του όγκου του διεθνούς εμπορίου, ενώ
ταυτόχρονα είναι ο πλέον οικονομικός και φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος μεταφοράς
ανά μονάδα μεταφερόμενου φορτίου σύμφωνα με την αναφορά της UNCTAD, 2011 [ 1 ].
Εντούτοις ο συνδυασμός της αναζήτησης ακόμη χαμηλότερου κόστους και υψηλότερης
περιβαλλοντικής φιλικότητας στην ναυτιλία, επιβάλλει την μέιωση της κατανάλωσης
καυσίμων και μέσω αυτής την μείωση των καυσαερίων εκπομπών.
Οι τρόποι που θα μπορούσαν να αποφέρουν τέτοια θετικά αποτελέσματα είναι πάρα πολλοί
και χωρίς να επιφέρουν μεγάλες αλλαγές στο σχήμα του κύτους, τη μείωση της
υπηρεσιακής του ταχύτητας ή του μεγέθους του. Με δεδομένα το μέγεθος και την
αντίσταση κύματος στο πλοίο, η μέθοδος που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί είναι η
μείωση της αντίστασης τριβής του νερού στο κύτος του πλοίου. Αυξημένο ενδιαφέρον
παρουσιάζεται τις τελευταίες δύο δεκαετίες στο θέμα της μείωσης της τριβής και έχουν
γίνει πολλές σχετικές έρευνες στις Η.Π.Α , την Ευρώπη και την Ασία.
Μεταξύ αυτών έχει διερευνηθεί η πιθανότητα της μείωσης της τριβής χρησιμοποιώντας την
≪αέρια λίπανση≫, γνωστή ως τεχνική ≪ air lubrication ≫ ή ≪ air cavity ≫. Αυτό μπορεί να
επιτευχθεί διοχετεύοντας αέρα στο κάτω μέρος του κύτους ώστε να μειώνεται η περιοχή
του κύτους που έρχεται σε επαφή με το νερό είτε με την δημιουργία ενός στρώματος από
αερο-φυσαλίδες σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο κάτω μέρος του κύτους του πλοίου ή
με πλήρωση αυτού του χώρου με αέρα. Αν η διαδικασία γίνει σωστά, υπολογίζεται ότι η
αέρια λίπανση μπορεί να οδηγήσει σε καθαρή μείωση κόστους καυσίμων μεταξύ 5% και
20% και με αντίστοιχη μείωση εκπομπής καυσαερίων τόσο σε NOx , SOx αλλά και κυρίως
CO2 .
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται και αναλύεται η εφαρμογή της τεχνικής της αέριας
λίπανσης στα πλοία . | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Πλοία -- Συντήρηση | |
dc.subject | Αέρια λίπανση | |
dc.subject | Air cavity | |
dc.subject | Πλοία -- Οικονομικές απόψεις | |
dc.title | Εφαρμογή αέριας λίπανσης (air lubrication) στα πλοία | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5769 | |
dc.identifier.call | 387.54 ΚΑΛ | |
dc.description.abstractEN | The maritime trade accounts for 90% of the volume of international trade, while it is the
most economical and environmentally friendly mode of transport per unit of freight
transported according to the report of UNCTAD, 2011 [1]. However, the combination of
search even lower cost and higher environmental friendliness in shipping, requires less fuel
consumption and thereby reducing exhaust emissions.
The ways that could yield such positive results is too many and without causing major
changes in the shape of the hull, reducing the Staff of the speed or size. Given the size and
the ship wave resistance, the method could be used is to reduce the frictional resistance of
water in the hull. Increased interest shown in the last two decades with regard to reducing
friction and have been many investigations in the U.S., Europe and Asia.
Among those investigations is the possibility of reducing friction by using the technique
known as ≪air lubrication≫ or ≪air cavity≫. This can be achieved by channeling air to the
bottom of the hull to reduce the area of the hull in contact with the water or by creating a
layer of air bubbles in a specially designed space at the bottom of the hull or fill that space
with air. If the procedure is done correctly, it is estimated that the gas lubrication can result
in a net reduction in fuel costs between 5% and 20% and a corresponding reduction in
emission at both NOx , SOx and mainly CO2.
This paper presents and analyzes the application of the technique of Air lubrication to
ships. | |