Η ελληνική εμπορική διπλωματία στο πλαίσιο της ελληνικής εξωτερικής οικονομικής πολιτικής
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διεθνείς οικονομικές σχέσεις ; Διεθνείς εμπόριο ; Οικονομία -- ΕλλάδαΠερίληψη
Στο σημερινό, διαρκώς μεταβαλλόμενο, παγκοσμιοποιημένο και αλληλοεξαρτώμενο διεθνές περιβάλλον, η οικονομία και το εμπόριο αποτελούν τους πιο σημαντικούς προσδιοριστικούς παράγοντες των διεθνών σχέσεων, αφού επηρεάζουν δραστικά τις διακρατικές σχέσεις. Οι πιο ανεπτυγμένες χώρες, που βασίζουν την ισχύ τους στην οικονομική και στρατιωτική τους υπεροχή, μεταθέτουν το βάρος της εξωτερικής τους πολιτικής στην οικονομία, στοχεύοντας στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους. Το ίδιο ακριβώς πράττουν και οι αναπτυσσόμενες χώρες, που με την είσοδό τους σε παραδοσιακούς διεθνείς οργανισμούς, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (WTO) και άλλες κοινωνικο-οικονομικές συμμαχίες όπως, η Ευρωπαϊκή Ένωση, υιοθετούν ένα νέο μοντέλο προσέγγισης και διπλωματικής δράσης, στην προσπάθειά τους να προωθήσουν τα δικά τους εθνικά και εμπορικά συμφέροντα. Έτσι, το σύγχρονο σύστημα των διεθνών οικονομικών σχέσεων και η διαδικασία της παγκοσμιοποίησης και της ενοποίησης φέρουν την εμπορική διπλωματία στο προσκήνιο.
Κύριος στόχος της εργασίας αυτής είναι α) ο προσδιορισμός της έννοιας της εμπορικής διπλωματίας , η οργάνωσής της στο εσωτερικό των κρατών και τα επίπεδα άσκησής αυτής και β) ο τρόπος οργάνωσης της εμπορικής διπλωματίας στην Ελλάδα συναρτήσει των οικονομικών και εμπορικών συμφερόντων της χώρας μας.
Τα συμπεράσματα που προκύπτουν θα δώσουν το έναυσμα για την εκκίνηση μιας συζήτησης γύρω από τον όρο "εμπορική διπλωματία" και κατά πόσο τα μέσα που χρησιμοποιεί είναι ικανά ή όχι ώστε να επιτευχθεί εξωστρέφεια, ανάπτυξη του εμπορίου και ξένες επενδύσεις ικανές να διαμορφώσουν ένα σύγχρονο και ασφαλές περιβάλλον για την χώρα μας.