dc.contributor.advisor | Τζαννάτος, Ερνέστος | |
dc.contributor.author | Κουτσούλη, Αφροδίτη Π. | |
dc.date.accessioned | 2013-02-27T10:48:34Z | |
dc.date.available | 2013-02-27T10:48:34Z | |
dc.date.issued | 2013-02-27T10:48:34Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5219 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξεταστεί η θαλάσσια εμπορευματική μεταφορά ως εναλλακτική της οδικής στον ελληνικό χώρο. Ως εκ τούτου, η παρούσα εργασία αρχικά μελετά βιβλιογραφικά τη Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων στην Ευρώπη και την ανάπτυξή της στην Ελλάδα. Στη συνέχεια ερευνά την εισαγωγή ενός νέου ακτοπλοϊκού δρομολογίου που συνδέει την Αττική με τη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα τους λιμένες Λαυρίου και Θεσσαλονίκης. Το δρομολόγιο αφορά αποκλειστικά στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων με πλοίο τύπου RoRo. Η τεχνο-οικονομική μελέτη λαμβάνει υπόψη τα ιδιωτικά και εξωτερικά κόστη της υπηρεσίας και για τους δύο τρόπους μεταφοράς. Επίσης, στο πλαίσιο ανάλυσης ευαισθησίας μελετώνται περιπτώσεις αυξομείωσης των μεταβλητών του κόστους και μειωμένης ζήτησης για το πλοίο και πως αυτά επιδρούν στην τελική τιμή της παρεχόμενης υπηρεσίας. Τέλος, διατυπώνονται προτάσεις κινήτρων για τις ναυτιλιακές εταιρείες, ως επιταχυντές της μετατόπισης της εμπορευματικής διακίνησης από το οδικό δίκτυο στη θάλασσα. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Θαλάσσιες μεταφορές -- Ελλάδα | |
dc.subject | Ναυτιλία -- Ελλάδα | |
dc.subject | Εμπορευματοκιβώτια | |
dc.title | Διερεύνηση της ακτοπλοϊκής εμπορευματικής σύνδεσης λιμένων Αττικής - Θεσσαλονίκης | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5219 | |
dc.identifier.call | 387.5 ΚΟΥ | |
dc.description.abstractEN | The current study aims at examining the feasibility of waterborne freight as an alternative to road transport in Greece. In this context, the study starts with a brief literature review on short sea shipping in Europe and its growth in Greece and proceeds with a detailed comparative techno-economic analysis between a new freight route by sea connecting Attiki and Northern Greece and that of the existing road alternative. The service is provided by a RoRo ship operating between the ports of Lavrio and Thessaloniki and involving the transport of containers only. Both private and external costs are considered and compared for both types of transport. Furthermore, within the framework of sensitivity analysis cost and demand are varied in an attempt to determine the influence of these variations upon the service price. Finally, modal shift promotional measures aiming at encouraging the establishment of waterborne freight services as opposed to road transport are proposed. | |