Η κρουαζιέρα και η οικονομική της επίπτωση στα λιμάνια και την ενδοχώρα τους: η περίπτωση του Πειραιά
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Cruise lines ; Cruise ships ; Λιμάνια -- Οικονομικές απόψεις ; Πειραιάς -- ΛιμάνιΠερίληψη
Ο κλάδος της κρουαζιέρας συνδέεται άμεσα με τη ναυτιλία, την τουριστική οικονομική δραστηριότητα γενικότερα και το θαλάσσιο τουρισμό ειδικότερα, αφού δεν προσφέρει μόνο μεταφορικές υπηρεσίες αλλά και υπηρεσίες διαμονής και αναψυχής. Η Ελλάδα, και ειδικότερα το λιμάνι του Πειραιά, προσελκύουν κάθε χρόνο εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες κρουαζιέρας φέρνοντας τη χώρα μας στην τρίτη θέση των ευρωπαϊκών προορισμών του κλάδου, κάτω από την Ιταλία και την Ισπανία. Η οικονομική επίπτωση της κρουαζιέρας είναι αποτέλεσμα του αθροίσματος της άμεσης οικονομικής επίπτωσης, δηλαδή των αμοιβών για τις υπηρεσίες που παρέχονται στα πλοία, στις εταιρείες διαχείρισης των πλοίων, στους επιβάτες και στα πληρώματα που αποβιβάζονται στο λιμάνι, και της έμμεσης οικονομικής επίπτωσης που προκύπτει από την περαιτέρω κυκλοφορία των αμοιβών αυτών στην οικονομία. Για τη μέτρηση της επίπτωσης του κλάδου στον Πειραιά αξιοποιούνται στοιχεία για την κίνηση των επιβατών κρουαζιέρας την τελευταία δεκαετία και για την ανά επιβάτη δαπάνη στις παραπάνω δαπάνες. O Πειραιάς συγκεντρώνει το 57% της άμεσης οικονομικής επίπτωσης στην Ελλάδα. Αυτή όμως παραμένει μικρή συγκριτικά με άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια και άλλες χώρες που προσανατολίζονται στην αξιοποίηση και των άλλων, εκτός των δαπανών των επιβατών, σχετικών με την κρουαζιέρα βιομηχανιών.