Energy efficiency design index & energy efficiency operational indicator
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Πλοία -- Κατανάλωση καυσίμων ; Ενέργεια και ενεργειακοί πόροι ; Πλοία -- Περιβαλλοντικές απόψεις ; Περιβάλλον και ενέργειαΠερίληψη
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα παγκόσμιας κλίμακας που οι αρνητικές του συνέπειες φαίνονται στις μέρες μας. Τα αέρια του θερμοκηπίου όπως το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) και το όζον (O3) που εκπέμπονται από τα πλοία συντελούν αρνητικά στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ένας από τους σημαντικότερους στόχους του Διεθνή Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για την ναυτιλία είναι ο περιορισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τα πλοία έχουν θεσπιστεί κανονισμοί στο Παράρτημα VI της Διεθνούς Σύμβασης MARPOL 73/78 οι οποίοι τροποποιούνται συνεχώς. Οι πρόσφατες τροποποιήσεις στο παράρτημα VI της Διεθνούς σύμβασης MARPOL περιλαμβάνουν ένα σύστημα για προσδιορισμό της ενεργειακής αποδοτικότητας των νέων πλοίων μέσω του Σχεδιαστικού Δείκτη Ενεργειακής Αποδοτικότητας (EEDI). Ο δείκτης αυτός (attained EEDI) εκφράζεται σε g-CO2/ton mile που εκπέμπονται από ένα πλοίο και πρέπει να είναι μικρότερος από μια ορισμένη τιμή (required EEDI) που εξαρτάται από τον τύπο του πλοίου , την χωρητικότητα ή το deadweight του πλοίου. Ένας άλλος δείκτης που έχει υιοθετηθεί από τον IMO , ο οποίος στην παρούσα φάση είναι εθελοντικής χρήσης , είναι ο Λειτουργικός Δείκτης Ενεργειακής Αποδοτικότητας (EEOI). O δείκτης αυτός εκφράζεται σε g-CO2/ton mile που εκπέμπονται από ένα πλοίο και μπορεί να βοηθήσει τους πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές πλοίων στην αξιολόγηση της απόδοσης του στόλου τους όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Δεδομένου ότι το ποσό του CO2 που εκπέμπεται από ένα σκάφος συσχετίζεται άμεσα με την κατανάλωση των καυσίμων, ο δείκτης EEOI μπορεί επίσης να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για την απόδοση ενός σκάφους όσον αφορά την αποδοτικότητα των καυσίμων.