Περιβαλλοντική εκτίμηση, αξιολόγηση και προτάσεις για μέτρα αντιρρύπανσης κατά τη διαδικασία φόρτωσης απαερίων, ψύξης δεξαμενών πλοίων LNG
Master Thesis
Συγγραφέας
Ευαγγελακοπούλου, Δήμητρα Σ.
Ημερομηνία
2012-12-03Επιβλέπων
Τσελέντης, ΒασίλειοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Liquefied natural gas -- Transportation ; Πλοία -- Περιβαλλοντικές απόψειςΠερίληψη
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα παγκόσμιας κλίμακας που οι αρνητικές του συνέπειες φαίνονται στις μέρες μας. Τα αέρια του θερμοκηπίου , όπως το διοξείδιο του άνθρακα CO2 εκπέμπονται από τα πλοία και συντελούν αρνητικά στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Επιπλέον οι λεγόμενοι ατμοσφαιρικοί ρύποι όπως το διοξείδιο του θείου SO2, τα οξείδια του αζώτου ΝΟx, τα αιωρούμενα σωματίδια (PM), και οι πτητικές οργανικές ενώσεις (VOCS), επηρεάζουν αρνητικά τόσο το περιβάλλον όσο και την υγεία του ανθρώπου. Οι ρύποι αυτοί είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για την ατμοσφαιρική ρύπανση ειδικά στις πόλεις και αποτελούν απειλή για την ισορροπία του οικοσυστήματος αλλά και την ανθρώπινη υγεία. Για τη μείωση των εκπομπών από τα πλοία έχουν θεσπιστεί κανονισμοί στο Παράρτημα VI της Δ.Σ MARPOL 73/78 οι οποίοι τροποποιούνται συνεχώς, καθώς και διάφορες οδηγίες και κανονισμοί από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Βέβαια δεν είναι μόνο οι κανονισμοί που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών από τα πλοία. Το 2010, το φυσικό αέριο κάλυπτε το 24% της παγκόσμιας ενεργειακής αγοράς. Πλέον, το 30% του παγκόσμιου εμπορίου φυσικού αερίου μεταφέρεται, δια θαλάσσης, με τη μορφή LNG. Το Φυσικό Αέριο είναι μια βιώσιμη, σήμερα, λύση για τη μείωση των εκπομπών. Το ΥΦΑ είναι μια μορφή του ΦΑ η οποία είναι εύκολα και οικονομικά μεταφερόμενη και συμβάλλει στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, μέσω της μείωσης των ρύπων που εκλύονται σε σχέση με την καύση άλλων ορυκτών καυσίμων. Η δημιουργία όλο και περισσότερων τερματικών αποθήκευσης και αεριοποίησης, έχει ως αποτέλεσμα τη διακίνηση μεγαλύτερου μεταφορικού φορτίου ΥΦΑ αλλά και την εξέλιξη του στόλου των LNG. Η διεθνής Ναυτιλιακή κοινότητα λοιπόν, ακολουθώντας τα νέα δεδομένα, αύξησε σημαντικά τόσο το μέγεθος όσο και τη μεταφορική ικανότητα των LNG Carrier (Q-FLEX,Q-MAX).