Franchising και οικονομική κρίση. Πως μπορεί να εξελιχθεί μια νέα επιχειρηματική ιδέα μέσω franchising
View/ Open
Abstract
Η συγκεκριμένη έρευνα, αρχικά, στοχεύει να αναλύσει τον όρο του franchising, την ιστορική εξέλιξη του καθώς και τη νομοθεσία γύρω από τον όρο αυτό. Πριν από μερικά χρόνια, όταν το franchising άρχισε να εξαπλώνεται στην Ελλάδα, όταν γνωστές αλυσίδες καταστημάτων άρχισαν να αυξάνουν τον αριθμό τους και νέες μικρότερες αλυσίδες άρχισαν να εμφανίζονται δειλά - δειλά, έγινε συνείδηση σε όλους ότι ο θεσμός του franchising ενείχε τεράστια δυναμική, που από τη μία πλευρά θα μπορούσε να βοηθήσει αυτούς που πραγματικά διέθεταν τεχνογνωσία, να ενδυναμωθούν και να κυριαρχήσουν στο κλάδο τους και στην ελληνική αγορά γενικότερα, από την άλλη πλευρά θα μπορούσε να ευνοήσει αυτούς που δεν διέθεταν την απαραίτητη υποδομή να πλουτίσουν και να κερδοσκοπήσουν εις βάρος των μικρότερων. Η μέθοδος αυτή αν κι έχει πολλά πλεονεκτήματα τόσο για τον δικαιοπάροχο όσο και για τον δικαιοδόχο, όπως για παράδειγμα η γνώση του ονόματος - σήματος στο ευρύτερο καταναλωτικό κοινό, που έχει ως αποτέλεσμα να λειτουργεί η επιχείρηση με επιτυχία από την πρώτη κιόλας μέρα, παρουσιάζει και μειονεκτήματα τα οποία έχουν να κάνουν κυρίως με θέματα στρατηγικής και λειτουργίας. Αναπτύσσεται ένα Business plan μιας εταιρείας -αλυσίδας καταστημάτων- franchising του εξωτερικού, μια νέα καινοτομική ιδέα, αρκετά πρωτότυπη που για την Ελλάδα θα είναι καινούργια και θα εντυπωσιάσει το αγοραστικό κοινό, από τους νέους, τις οικογένειες, μέχρι και τους μεγάλους. Θα απευθύνεται σε όλους με πολύ προσιτές τιμές, μια ιδέα εδραιωμένη στο εξωτερικό και ιδιαίτερη για την Ελλάδα. Παρατίθεται το Business plan μια νέας εταιρείας, αναπτύσσονται η επιχειρηματική ιδέα εκφράζοντας όλα τα σενάρια από την πρώτη στιγμή που γίνεται πράξη αυτή η ιδέα, κατά τη διάρκεια και τα μελλοντικά σχέδια επέκτασης. Στο σχέδιο, γίνονται μικρές οικονομικές αναλύσεις , διότι δίχως το οικονομικό προϋπολογισμό τίποτα δεν μπορεί να γίνει πράξη, διότι κάθε νέα επένδυση το πρώτο εξάμηνο απαιτεί οικονομική ενίσχυση και στήριξη για να προοδεύσει, να γίνει γνωστή και να θελήσει το αγοραστικό κοινό να την προσεγγίσει και να την στηρίξει. Οπότε σε ένα business plan είναι απαραίτητη η παρουσίαση της επιχειρηματικής ιδέας, η ανάλυση της αγοράς, η στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας και η οικονομική ανάλυση. Τέλος μέσω της έρευνας αυτής πέρα από το Franchising σαν όρο και το πως έχει επηρεαστεί από την όλη οικονομική κατάσταση, φαίνεται μέσω του business plan πως μια νέα επιχειρηματική ιδέα μπορεί να αναπτυχθεί και να φέρει κέρδος.