Σύστημα δημιουργίας κλιμάκων διαβαθμισμένων κριτηρίων αξιολόγησης επίδοσης εκπαιδευομένων
View/ Open
Subject
Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Εκπαιδευτική αξιολόγηση ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Διδασκαλία -- Αξιολόγηση ; Εκπαιδευτικοί, Εκπαίδευση τωνAbstract
Η αξιολόγηση της επίδοσης των εκπαιδευόμενων αποτελεί ένα σημαντικό και αναγκαίο μέρος της διδακτικής διαδικασίας, κύριος σκοπός της οποίας είναι ο προσδιορισμός του βαθμού επίτευξης των εκάστοτε διδακτικών στόχων. Αξιολόγηση, σύμφωνα με τον πιο απλό και γενικό ορισμό που δίδεται στην έννοια αυτή, είναι η απόδοση μιας ορισμένης αξίας σε κάποιο πρόσωπο, με βάση συγκεκριμένα, σαφή και προκαθορισμένα κριτήρια και μέθοδο εκτιμήσεως. Η κλίμακα διαβαθμισμένων κριτηρίων, ευρέως γνωστή ως ρουμπρίκα αξιολόγησης, αποτελεί μια μέθοδο διαμορφωτικής αξιολόγησης που παρέχει μια μέθοδο τρόπο αποτίμησης της επίδοσης των εκπαιδευόμενων με βάση συγκεκριμένα κριτήρια και διαβαθμίσεις ποιότητας για καθένα από αυτά. Η κατάλληλη χρήση μιας αποτελεσματικής ρουμπρίκας από εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους μπορεί να βελτιώσει την ίδια την διδασκαλία και να επιφέρει καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα. Στο πλαίσιο αυτό, η ανάπτυξη εργαλείων που αυτοματοποιούν την δημιουργία ρουμπρίκων αξιολόγησης, βοηθούν σημαντικά προς αυτή την κατεύθυνση.