dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Ταβουλάρη, Κωνσταντίνα Ι. | |
dc.date.accessioned | 2012-09-17T09:13:42Z | |
dc.date.available | 2012-09-17T09:13:42Z | |
dc.date.issued | 2012-09-17T09:13:42Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4933 | |
dc.description.abstract | Η επίλυση προβλήματος αποτελεί βασική δεξιότητα που χρειάζεται να έχουν οι σημερινοί εκπαιδευόμενοι για την αντιμετώπιση αυθεντικών προβλημάτων στην επαγγελματική και προσωπική τους ζωή. Έρευνες σχετικά με την επίλυση προβλημάτων έδειξαν ότι οι εκπαιδευόμενοι υστερούν στην αντιμετώπιση αυθεντικών προβλημάτων (real life problems), συνεπώς είναι απαραίτητη η αλλαγή στην εκπαιδευτική διαδικασία με την δημιουργία ολοκληρωμένων περιβαλλόντων μάθησης, όπου θα ενθαρρύνουν τους εκπαιδευόμενους να χρησιμοποιούν ανώτερες δεξιότητες σκέψεις (higher - order thinking skills) και συγκεκριμένα δεξιότητες επίλυσης προβλήματος. Ένα τέτοιο περιβάλλον μπορούν να δημιουργήσουν οι web 2.0 τεχνολογίες. Τα τελευταία χρόνια μελέτες έδειξαν ότι οι web 2.0 τεχνολογίες μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία αφού ενισχύουν την διανομή πληροφοριών (enhanced information sharing), την ανταλλαγή γνώσεων (knowledge sharing), την συνεργατική παραγωγή κειμένου (collaborative writing), την επικοινωνία (communication), την αλληλεπίδραση (interaction), τη νοηματοδότηση (signification) και τον στοχασμό (reflection). Αυτά τα στοιχεία καθιστούν τις web 2.0 τεχνολογίες αρκετά ελκυστικές καθώς συμβαδίζουν με τις εποικοδομιστικές (constructivist) αντιλήψεις για τη μάθηση. Παρόλα αυτά, υπάρχει βιβλιογραφικό κενό σχετικά με την κατάλληλη ενσωμάτωση των web 2.0 τεχνολογιών σε κάποιο θεωρητικό πλαίσιο ώστε να ενισχύσουν την επίλυση αυθεντικών προβλημάτων. Η παρούσα Διπλωματική Εργασία παρουσιάζει το σχεδιασμό, εφαρμογή και αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού σεναρίου για την επίλυση αυθεντικών προβλημάτων, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα, σχεδιάστηκε ένα εκπαιδευτικό σενάριο το οποίο βασίζεται στην εκπαιδευτική μέθοδο (instructional method) "μάθηση βασισμένη στο πρόβλημα" (Problem Based Learning - PBL) και στο μοντέλο IDEAL. Το εκπαιδευτικό σενάριο εφαρμόστηκε σε ένα τεχνολογικά υποστηριζόμενο περιβάλλον από web 2.0 τεχνολογίες (wiki) με στόχο την ανάπτυξη των δεξιοτήτων επίλυσης προβλήματος (problem solving skills) και συνεργασίας (collaborative skills) των εκπαιδευόμενων. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Εκπαιδευτική τεχνολογία | |
dc.subject | Εκπαίδευση -- Πληροφορική | |
dc.subject | Group work in education | |
dc.subject | Team learning approach in education | |
dc.title | Επιλύοντας αυθεντικά προβλήματα μέσω συνεργατικής συγγραφής σε ένα Web 2.0 περιβάλλον στην τριτοβάθμια εκπαίδευση | |
dc.type | Master Thesis | |
dc.identifier.call | 371.39'5 ΤΑΒ | |