dc.contributor.advisor | Θαλασσινός, Ελευθέριος | |
dc.contributor.author | Αναγνωστάκη, Χριστιάνα Κ. | |
dc.date.accessioned | 2012-06-06T10:03:00Z | |
dc.date.available | 2012-06-06T10:03:00Z | |
dc.date.issued | 2012-06-06T10:03:00Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4806 | |
dc.description.abstract | Αρκετοί οικονομολόγοι υποστηρίζουν ότι ο δείκτης Baltic Dry Index (BDI) αποτελεί τον πιο αντιπροσωπευτικό δείκτη στην Ναυτιλία. Υπάρχουν όμως και μερικοί που αντιτίθενται σε αυτή την άποψη. Στην παρούσα διπλωματική θα διερευνηθεί τί τελικά ισχύει. Κύριος στόχος είναι να εξεταστεί η σχέση και ο βαθμός συσχέτισης του δείκτη με άλλες οικονομικές μεταβλητές, χρησιμοποιώντας την μέθοδο της πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης. Ο δείκτης αποτελεί τον καθημερινό σταθμικό μέσο των κυριότερων διαδρομών για όλα τα είδη πλοίων χύδην φορτίου. Επιπλέον είναι το αποτέλεσμα των ναυλώσεων και αντικείμενο διαπραγμάτευσης του εφοπλιστή και του ναυλωτή αντικατοπτρίζοντας έτσι την εκάστοτε προσφορά και ζήτηση. Ανεξάρτητα από το αν είναι ή όχι αντιπροσωπευτικός δείκτης, η συμβολή του είναι μεγάλη καθώς καθορίζει τις τιμές των ναύλων. Για αυτό τον λόγο είναι σημαντικό να εντοπιστούν οι κυριότεροι παράγοντες που τον επηρεάζουν. Προκειμένου να βρεθεί η σχέση μεταξύ του δείκτη και των μεταβλητών αυτών, κατασκευάζονται τα αντίστοιχα μοντέλα. Το ναυτιλιακό περιβάλλον είναι ιδιαίτερα ευμετάβλητο και επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Πράγμα που καθιστά εξαιρετικά δύσκολο την καταγραφή όλων αυτών των μεταβλητών που επηρεάζουν τον δείκτη. Κάτι τέτοιο περιορίζει την έρευνα, χωρίς όμως να αποτελεί εμπόδιο στην διεξαγωγή της. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ναυτιλία -- Οικονομικές απόψεις | |
dc.subject | Shipping -- Dry cargo | |
dc.subject | Ναυλοσύμφωνα | |
dc.subject | Πλοία -- Φορτίο | |
dc.subject | Μεταβλητές (Μαθηματικά) | |
dc.title | The Baltic Dry Index an economic indicator in shipping: a quantitative analysis | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4806 | |
dc.identifier.call | 387.5 ΑΝΑ | |
dc.description.abstractEN | Although, Baltic Dry Index (BDI) is considered as a leading indicator in Shipping, few economists claim that this may not be the case. The main aim of this paper is to investigate this relationship by using regression analysis, examining the correlation of the dependent variable "Index" with set of economic measurements. The Index shows the everyday weighted average of main routes of all type of Bulker vessels, as a result of fixtures, supply/demand by ship owners and charterers, mirroring owner's final decision, the rate that vessel was chartered. Even though, Index may not be an accurate measurement, it sets the bottom line of what freight a ship-owner should ask for. Therefore, it is crucial to identify and check the factors that affect presently the index, developing also new variables that could probably support more or less this study. Several models will be created in order to find the relation between these factors and the index. However, even if we fail to get a clear high correlated outcome, we will automatically prove the great volatility of the Shipping industry. It is extremely difficult to find all these factors influencing the shipping market, a fact that may be considered as a limitation of the study. | |